Kontrollrummet

zauron,slaptap,djonas - No Name

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
LÅTNAMN: Inget namn en,,, så Noname  :P
ARTIST/GRUPP: Zauron,,,Slaptap,,,,Djonas
GENRE: Metal / Hårdrock
LÅTLÄNGD: 02:25
KOMPOSITÖR: Emil Gustavsson
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3


Skulle va kul o höra lite kretik av er alla här...skulle även villja säga ett stort tack till djonas som hjälpte med det fina solot,,, o slaptap som la bas gången o mixa låten.. grymt gjort av er båda   :)
« Senast ändrad: 19.05.2007, 01:29:42 by tsmalmbe »


Utloggad ViktorDenStore

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
    • Mission Studios
Tjena Emil

Det låter bra men jag skulle plocka fram frekvensanalysatorn och kolla vilka frekvenser det finns för lite och för mycket av samt givetvis använda öronen till det. Just nu känns det som att det saknas lite här och var och att det är lite mycket på sina ställen. Mixen känns lite ojämn liksom. Basen tex känns lite mycket ibland och lite tunn ibland.

Vet inte om det bara är jag som upplever detta men dock.

Schysta markeringar.

Ibland känns det som att man saknar nån melodi eller nån cool sångare men det kanske tillhör genren? Jag är inte så fruktansvärt insatt i just den här typen av Metal.

Bra jobbat!

.Viktor



Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Det låter bra men jag skulle plocka fram frekvensanalysatorn och kolla vilka frekvenser det finns för lite och för mycket av samt givetvis använda öronen till det.
Hepp. Bör tillägga att alla gitarrfilerna jag fick av Zauron var 128kbps mp3or som jag fick konvertera till 44kHz/32float för att kunna tillämpa mina gitarrpresets enligt önskemål, och detta går naturligtvis ut över kvalisorten på det slutgiltiga resultatet.
Dessutom körde jag in alltihop i min standard arbetsmall i Samplitude utan att skruva om någon inställning, så djonas sologura fick ligga på "gureplockspåret".



Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Coolt...som ett långt intro eller presentation...får en känsla av att det här skulle passa som inledning  på den stora scenen inför nåt stort evenemang....schysst som tusan!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
lyssnar på laptoppen ingen lysande bas återgivning.
men mansken rullar på . får lite metallica vibbar ,kanske mest för att jag unte lyssnar på så mycket metal .
data spela musik kanske är den genere jag tänker på. goa riff.
plocka på lite mer minuter o ett lugnt stick o sång så är det en vanligt låt oxå;)


gott jobbat ...

tony
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Denna sparas! Går inte in på detaljer, utan säger bara: jädrigt BRA!
Thrash som det skall låta. Den behöver inte sång ens... Growlande skulle göra det redan intensiva manglet jobbigt, och skriksång, hmm kanske.... Jaja, bra jobbat iallafall!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Alltså jag vet inte. Jag tycker inte att det låter speciellt bra egentligen. Det är rätt schysst spelat men det är jättetråkigt utan sång. Det funkar inte som instrumentalt.

Trumkompen är rätt tråkiga och väldigt enformiga. Sen låter trummorna väl rätt bra, men är inte alls mixade ihop med gitarren. Det ligger bara platt på varandra.

Sång skulle lyfta enormt. Som det är nu är det tråkigt.
http://pingvinfilm.se


Utloggad tsmalmbe

SÅngen fattas liksom. Sen är mixen ingen höjdare direkt. Väldigt djupt urskurna ljud liksom, läömnar väldigt mycket tomt i återgivningen. Kompgitarrerna låter bottenlösa och stretiga.

Men jag tror sången skulle rädda det, man skulle lyssna på ett annat sätt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön dänga..även om man kanske kunde önska mer av gitarren så låter den ändå bättre en vad jag kan åstadkomma med min pod 2.0.  tycker basen & trummorna funkar bra ihop,det blir som att de spelar för sig & gitarren i rummet brevid
men det är bara ljudmässigt,hantverket har jag inget att påpeka!

bra jobbat! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284