Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Frispel

<< < (3/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: uriah skrivet 02.10.2010, 00:04:13 ---Basen kan jag inte säga så mkt om(skit lyssning) men jag gillar iden och harmisarna.
Här gör sig oxo ditt 'signum-distljud' sig bättre,än på mer trad rock..
Kan bli något riktigt bra det  här!!

--- Slut citat ---
Tackar - ska slipa vidare på låten!

--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2010, 02:38:39 ---Slipa bort en del dötid på introt innan basen eller öppna för basen tidigare.
Sån bas e go.

--- Slut citat ---
Jäpp introt e för långt - så jag har nu halverat tiden på den nu. Jag ser det som att du tycker att basgången/spelet funkar :)

--- Citat från: Eko skrivet 02.10.2010, 19:02:32 ---Jepp basen är den stora behållningen i denna - lite för långt intro som sagt och sedan då.....? Gillar ljudet så det hela måste utvecklas läs MÅSTE skitbra Göran.

--- Slut citat ---
Introt är nu hälften så långt! Kul att du gillar basen - men jag tycker att basen tillsammans med den slingspelande guran (som tuggar parallellt) gör en trevlig dans ihop - det är behållningen i mina öron ;)

Håller med om att den bör utvecklas på något sätt - klurar på det

Tack alla för lyssning och kommentarer
Gurano

Gurano:
Nu mycket längre - nytt mellanparti mm!
Hur blev det?
Jag är medveten om vissa brister i låten men tar gärna synpunkter om allt!

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Frispel.mp3[/mp3]

Ha det gott
Gurano

Rattlesnake:
Helt klart bättre, basen gör det hela mycket mera njutbart. I mellanpartiet (som jag gillar) låter det som att basen nästan försvinner - höj den där!
Det kortade introt blev bättre, men slutet blir lite segt...

Ja, vad ska det bli av detta då? Det är ett bra backingtrack, men det saknas liksom en melodi...  :)

Eddi:
Nu fattas bara melodi text och sång typ Ynot eller Eggs eller kanske Emu.

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.10.2010, 00:22:47 ---Helt klart bättre, basen gör det hela mycket mera njutbart. I mellanpartiet (som jag gillar) låter det som att basen nästan försvinner - höj den där!
Det kortade introt blev bättre, men slutet blir lite segt...
Ja, vad ska det bli av detta då? Det är ett bra backingtrack, men det saknas liksom en melodi...  :)

--- Slut citat ---
Kul att du tyckte det blev bättre! Bra att du noterade att basen är för låg (har lyssnat mig döv tror jag) så när du påpekade det så hörde jag det oxå  :).
Tja det du kallar segt slut tycker jag passar bra, men den måste fyllas ut med nåt - hade tänkt mig sång där (och på andra ställen) - men man vågar knappt be någon sjunga längre (jag gör ju alltid det-lite tjatigt kanske  :wacko:).

--- Citat från: Eko skrivet 04.10.2010, 00:54:38 ---Nu fattas bara melodi text och sång typ Ynot eller Eggs eller kanske Emu.

--- Slut citat ---
Jäpp - skulle vara perfekt med sång. Så vi får väl se hur det blir framöver

Tack båda för lyss å tyck
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion