Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Frispel

(1/6) > >>

Gurano:
Sättning:
2 elguror
Trumma
Orgel
Bas

Stressig dag på jobbet - behövde lira av mig - gjorde detta!
Är det någon idé att fylla på med tex bas? Förlänga? Skrota? Vad tycker ni?
Lite långt intro, tror jag nog att det e oxå  B)

Varning: distade guror ;)

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Absolut bra byggrund. Basen saknas och skulle ge mycket för helheten i lyssningen av Frispel.
Hinner du lägga en bas också, tunga pumpande åttondelar, heter det så? Tror på det.

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2010, 22:32:16 ---Absolut bra byggrund. Basen saknas och skulle ge mycket för helheten i lyssningen av Frispel.
Hinner du lägga en bas också, tunga pumpande åttondelar, heter det så? Tror på det.

--- Slut citat ---
Hejsan och tack för att du tog dig tid!
Jo du har rätt i att basen saknas. Jag får nog så lov att hinna lägga en bas oxå...men det får bli imorrn eller i helgen tror jag.

Nu har jag lajjat lite och förlängt den samt lagt på en enkel orgel - funkar det?

Ha det gott
Gurano

Rattlesnake:
Pumpande 8-delsbas saknas definitivt!
Jag tycker låten kan dra igång ordentligt vid 37s, där den kommer igång nu är för sent och avigt. Sen bör nog låten innehålla något mer om det skall vara lyssningsvänligt, blir lite som ett långt intro över det hela.

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.10.2010, 15:33:09 ---Pumpande 8-delsbas saknas definitivt!
Jag tycker låten kan dra igång ordentligt vid 37s, där den kommer igång nu är för sent och avigt. Sen bör nog låten innehålla något mer om det skall vara lyssningsvänligt, blir lite som ett långt intro över det hela.

--- Slut citat ---
jäpp basen saknas - ska se om jag hinner lägga basen ikväll.
och visst har du rätt i att den är för lång i början (som jag skrev i mitt 1a inlägg så insåg jag att den var för lång) - men min första tanke/idén/utkastet är ännu inte ens 24 timmar gammalt, så det kommer garanterat att ändras :).

Ett långt intro är just vad det är och mer ska till.....

Ha det gott och tack för dina tankar
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion