Kontrollrummet

Lägga in samplingar i EXS 24

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Jag har tidigare använt samplinar från ethno world 2 och Vienna solo string i exs 24:an. Jag installde dock om hela min dator för någon månad sedan. Då bytte jag även hårddisk för systemet så jag behöver nu läga in allt igen. Men jag lyckas inte denna gång.

Jag har för mig att man lägga sina samplingsfiler i Bibliotek -> Application Support -> Logic -> EXS Factory Samples

Min nästa fråga är nu hur jag ska göra med samplingarna och .exs filen. Vad ska läggas vart? Jag har för mig att jag förra gången först kopierade in alla mappar med samplingarna och sen kopierade jag även över .exs filerna i samma mapp. Men jag har testat det nu och det funkar inte.

Jag vet att jag satt och pilla hur länge som helst förra gången jag la in allt, men tänkte att jag nu lika gärna kunde ta hjälp av er här :)


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Gissar att du har Logic Pro eftersom detta inte går att göra i Express. Jag minns inte exakt hur man gör, men det som står på sidan 531 och vidare i Plug-In Reference-boken ser ut att behandla ämnet ganska heltäckande?


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Gissar att du har Logic Pro eftersom detta inte går att göra i Express. Jag minns inte exakt hur man gör, men det som står på sidan 531 och vidare i Plug-In Reference-boken ser ut att behandla ämnet ganska heltäckande?

Jo jag läste i manualen men tyckte det var lite flummigt beskivet, stod inte direkt lägg samplingarna i den mappen och exs filerna där. Men jag löste det.

.exs-filerna ska ligga i Användare -> Bibliotek -> Application Support -> Logic - Sampler Instruments. Samplingarna kan du lägga vart du vill.