Forum > Färdiga produktioner
Then what
clavinova:
Har lyssnat och njutit av denna, fullt ut! :)
Den är ta mig *** lysande, snygg röd linje, underbara varationer a la rockmusikal från 70-talet, bra ljud. Kommer inte på något att anmärka om. Brilliant helt enkelt! :D
bjurte:
IMponerande komposition,visst påminns man både om musikal,och Queens mer teatraliska verk.
Det finns såmycket at lyssna på och upptäcka hela tiden,BRAVO!!
Tyvärr är lyssningen min urusel,så hur det låter i dom nedre frekvenserna har jag ingen aaning om,men
det höga mellanregistret låter fint. :lol:
Tokai:
När Wernis kommer med nåt, vilket inte är alltför ofta, så kommer han med besked! :D
Håller väl med många om att detta skulle kunna funka som en musikal.
Det slutar lite snopet. Upplevde sista partiet som ett intressant b-tema, kanske skulle det ha kommit in tidigare?
Imponerande stycke musik detta!
Marruschkka:
Jaa..mycket musikal låter det..får oxå vibbar från gamla Supertramp med dess symfoniska musik..och lite Queen..sen Juliannas über-vackra stämma på det..klart det är njutbart :rolleyes:
Känns mycket gediget och genomarbetat och jag har aldrig hört dej sjunga så bra som på den här Wernborg!
Lysande :D
/Marre
Wernborg:
--- Citat från: Larsson skrivet 30.09.2010, 23:23:05 ---skitsnyggt wernborg, bra feel för helheten
alla tummar upp från mig.. bra jobbat från alla inblandade
en smaksaksgrejja som jag tänker på är att baskaggen är för basig & krockar med basen
plus att tunnare trummor men på lite högrevolym skulle nog ge mer queen sound åt det hela..hmmm
kan vara värt att prova iaf! :)
snyggt levererat & komponerat
/Larsson
--- Slut citat ---
Bra synpunkter på trummorna. Ska nog testa ett "tightare" set och höra hur det låter. Tack.
--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.10.2010, 00:32:16 ---Otroligt bra detta W
Jag har ingen direkt konstruktiv kritik att komma med, detta är ett gediget hantverk och håller hela vägen.
Litet spelfel på stråkarna runt 241 på KR spelaren?? Låter som om du råkat trycka ner två toner eller några andra instrument som krockar.
Sången på versen vid 150 blir lite låg. Tror nog att du kan gasa på lite mer på kompressorn på leadsången överlag så att det inte blir så stora kontraster (inget fel på kontraster men sången får inte försvinna), man vill ju ha sången tydlig och skön hela vägen. Fantastiskt sjunget btw!!!
Sen håller jag med om att bastrumman låter lite får tjock, det blir lite väl mycket "boom" när kaggen och basen slår an samtidigt.
Det var allt som jag har o komma med iaf.
Otroligt bra jobbat, my congrats :)
Micke
EDIT: Älskar "cirkus" slutet. Genialt!!!
--- Slut citat ---
Tack så väldans. Ska kolla dubbelstråken. Har gasat på med kompressorer på alla individuella sångspår inklusive en på gruppspåret, men kanske att jag kan öka ratio ytterligare något.
Cirkusslut :lol: Kul benämning.
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.10.2010, 01:28:32 ---Som komposition är jag grymt imponerad, finns inte mer att önska ur detta. Gillade väl kanske inte dubbelspeedpartiet vid 320s, men cirkuspartiet med Juliannas underbara sång förlät allt... Riktigt kul! Man trodde ju först att Julianna bara skulle agera Theremin på denna (vilket hon också gör så där proffsigt skitbra).
Spelmässigt låter allt kanon, med undantag av stråkar och träblås. Violinerna spelar som en keyboardist spelar, svårt att bättre beskriva var felet ligger i. Oboen på slutet kör bara långa lika starka statiska toner utan andningsuppehåll. Det som saknas mest är väl expression (att tonen och volymen utvecklas) i de långa tonerna.
Mixen går att göra bättre tycker jag. Murrig bas med frekvenskrockar med baskagge, och lite avsaknad av overhead på trummorna. Saknas inte lite topp på mixen generellt? Någon liten underligen på sången vid 334s. Låter som något råkar ha blivit bortklippt.
Mycket bra gitarrspel och sång. Kommer osökt att tänka på Egghuvud när du spräcker upp rösten på "horses".
Bra låt med mycket sköna kontraster och dynamik.
--- Slut citat ---
Skoj att du gillar. Ja, det har ju jobbats ex antal timmar med denna nu. Ja visst är Julianna grym här som vanligt. Det där med dubbelpartiet ja. Förstår att det kanske inte går hem i alla läger, men som du säger att "cirkusdelen" förlåter det hela gör att jag tror det är än mer motiverat att det ligger just där det ligger. För att förstärka dynamikskillnaden mot outrot. Jag ska absolut se över oboe och stråkar och försöka göra dom mer levande. Tack för bra feedback.
--- Citat från: Gurano skrivet 01.10.2010, 02:12:20 ---Har inte så mycket mer att tillföra än att det låter skitbra :)
Någon skrev att det låter lite musikal över det hela - och det tycker nog jag med!
Stor låt - imponerande låt - bra gjort av er båda.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Vi tackar så mycket. Tack.
--- Citat från: clavinova skrivet 01.10.2010, 09:21:53 ---Har lyssnat och njutit av denna, fullt ut! :)
Den är ta mig *** lysande, snygg röd linje, underbara varationer a la rockmusikal från 70-talet, bra ljud. Kommer inte på något att anmärka om. Brilliant helt enkelt! :D
--- Slut citat ---
Åh. Tack så mycket.
--- Citat från: uriah skrivet 01.10.2010, 16:39:16 ---IMponerande komposition,visst påminns man både om musikal,och Queens mer teatraliska verk.
Det finns såmycket at lyssna på och upptäcka hela tiden,BRAVO!!
Tyvärr är lyssningen min urusel,så hur det låter i dom nedre frekvenserna har jag ingen aaning om,men
det höga mellanregistret låter fint. :lol:
--- Slut citat ---
Verkligen kul att så många liknar det vid Queen. Ball. Tack för lyssning.
--- Citat från: Tokai skrivet 01.10.2010, 18:40:20 ---När Wernis kommer med nåt, vilket inte är alltför ofta, så kommer han med besked! :D
Håller väl med många om att detta skulle kunna funka som en musikal.
Det slutar lite snopet. Upplevde sista partiet som ett intressant b-tema, kanske skulle det ha kommit in tidigare?
Imponerande stycke musik detta!
--- Slut citat ---
Ojdå. Det förpliktigar inför framtiden. :lol: Ja, vem vet. Detta kanske är part 1.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.10.2010, 18:55:37 ---Jaa..mycket musikal låter det..får oxå vibbar från gamla Supertramp med dess symfoniska musik..och lite Queen..sen Juliannas über-vackra stämma på det..klart det är njutbart :rolleyes:
Känns mycket gediget och genomarbetat och jag har aldrig hört dej sjunga så bra som på den här Wernborg!
Lysande :D
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast.
Ojojoj vad mycket fina kommentarer om denna låt. Det värmer såklart extra mycket när jag lagt ner många kvällars arbete på denna. Tack så otroligt mycket för feedback och hoppas ni orkar med en vända till efter att jag redigerat och fixat till. Det kommer också komma en growlkör till dubbeltempodelen i slutet. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida