Forum > Färdiga produktioner
Then what
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 30.09.2010, 00:31:15 ---löjligt bra. skall lyssna igenom lite mer o komma med lite sakliga tyckanden.
Du borde mixa J lite mer...uhm, gammaldax? typ nån halvkakig chorus och reverb på det, så det låter queen :D
imponerande på många plan. återkommer!
--- Slut citat ---
Tack ska han ha. Ja, det kanske inte skaver så mycket. Nåt litet skav ska jag nog få in.
--- Citat från: kpinnen skrivet 30.09.2010, 01:18:34 ---Wow, är det som dyker upp i huvudet.
Om jag någon gång skulle gå på musikal så är det så här det ska låta !!
Detta påminner mig om något (stilmässigt) som jag hörde i bakhuvudet som inte riktigt vill komma fram, jaja det är inte det viktiga.
Det viktiga är att detta var sketbra.
Ska lyssna fler gånger och återkomma jag med, var ju en hel del att ta in.
--- Slut citat ---
Åh tackar. Ja, jag ville brassa på med mer av allt liksom.
--- Citat från: Nordenstam skrivet 30.09.2010, 02:19:35 ---Mastigt och mustigt och storslaget!
Jag vill också kunna mixa såhär bra.
Jepp, musikal låter det, lite Webber över det.
--- Slut citat ---
Webber. Jo jag tackar jag. (Tror jag :D)
--- Citat från: freddy skrivet 30.09.2010, 10:00:54 ---Grym låt. En av dina bästa måste jag säga. Refrängen är klockren.
--- Slut citat ---
Kul att det går hem. Tack för lyssning.
Larsson:
skitsnyggt wernborg, bra feel för helheten
alla tummar upp från mig.. bra jobbat från alla inblandade
en smaksaksgrejja som jag tänker på är att baskaggen är för basig & krockar med basen
plus att tunnare trummor men på lite högrevolym skulle nog ge mer queen sound åt det hela..hmmm
kan vara värt att prova iaf! :)
snyggt levererat & komponerat
/Larsson
jonnerstone:
Otroligt bra detta W
Jag har ingen direkt konstruktiv kritik att komma med, detta är ett gediget hantverk och håller hela vägen.
Litet spelfel på stråkarna runt 241 på KR spelaren?? Låter som om du råkat trycka ner två toner eller några andra instrument som krockar.
Sången på versen vid 150 blir lite låg. Tror nog att du kan gasa på lite mer på kompressorn på leadsången överlag så att det inte blir så stora kontraster (inget fel på kontraster men sången får inte försvinna), man vill ju ha sången tydlig och skön hela vägen. Fantastiskt sjunget btw!!!
Sen håller jag med om att bastrumman låter lite får tjock, det blir lite väl mycket "boom" när kaggen och basen slår an samtidigt.
Det var allt som jag har o komma med iaf.
Otroligt bra jobbat, my congrats :)
Micke
EDIT: Älskar "cirkus" slutet. Genialt!!!
Rattlesnake:
Som komposition är jag grymt imponerad, finns inte mer att önska ur detta. Gillade väl kanske inte dubbelspeedpartiet vid 320s, men cirkuspartiet med Juliannas underbara sång förlät allt... Riktigt kul! Man trodde ju först att Julianna bara skulle agera Theremin på denna (vilket hon också gör så där proffsigt skitbra).
Spelmässigt låter allt kanon, med undantag av stråkar och träblås. Violinerna spelar som en keyboardist spelar, svårt att bättre beskriva var felet ligger i. Oboen på slutet kör bara långa lika starka statiska toner utan andningsuppehåll. Det som saknas mest är väl expression (att tonen och volymen utvecklas) i de långa tonerna.
Mixen går att göra bättre tycker jag. Murrig bas med frekvenskrockar med baskagge, och lite avsaknad av overhead på trummorna. Saknas inte lite topp på mixen generellt? Någon liten underligen på sången vid 334s. Låter som något råkar ha blivit bortklippt.
Mycket bra gitarrspel och sång. Kommer osökt att tänka på Egghuvud när du spräcker upp rösten på "horses".
Bra låt med mycket sköna kontraster och dynamik.
Gurano:
Har inte så mycket mer att tillföra än att det låter skitbra :)
Någon skrev att det låter lite musikal över det hela - och det tycker nog jag med!
Stor låt - imponerande låt - bra gjort av er båda.
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida