Forum > Färdiga produktioner
Freddy Holm "Small Town In My Mind"
MaxB:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 29.09.2010, 12:19:22 ---Låter schysst ju! Utan att vara någon expert på artisten i fråga men jag tycker att det låter lite Ryan Adams om det här, mer än
Dire Straits, som jag är expert på. ;)
--- Slut citat ---
Vem är expert på den här artisten ydderF? :lol:
ydderF:
Ryan Adams är ingen vem som helst, så tack för det, Fuzzbub ;)
Emulator:
jafanken, inte alls dumt! Håller med vad Jonnerstone skrev. Jag skulle verkligen vilja höra den här låten i full produktion, som dina andra grejor, tror att det skulle låta grymt bra med lite stereobredd på alltihop. Bra lirat, och bra låt.
Liten kort kommentar, skriver med en tvåveckors liten tös på armen :wub:
jonnerstone:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.09.2010, 17:09:16 ---Tack för lyssningen, Micke.
Jag hör vad du menar med delayet...
Riktig svårt at mixa i mono faktisk.
Tror det blir med denna ena sången :D
--- Slut citat ---
Vill minnas att Red Hot Chilipeppers album "Californication" också är mixad i mono, (förutom pukorna tror jag) och den skivan sålde ju i ett par exemplar iaf. Så det kan ju alltid finnas en mening med att experimentera och lära sig hantera mono också :)
Yllet:
Jag tycker det låter coolt. Folk har så olika uppfattning om "vad som låter bra" eller inte... Tycker trummorna var skitbra för övrigt. Att det är slamrigt och "annorlunda" (mixen då, inte låten, den är mainstream! ;) ) är bara positivt för mig. En idé kan ju vara att mixa bara tex trummorna i mono, det kan ge ganska bra driv tillsammans med utpannade guror tex. Mer experiment tack!
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida