Forum > Färdiga produktioner
Freddy Holm "Small Town In My Mind"
Strummindude:
Ball låt, riktigt hookig! Att det är mono är inget man fastnar på vid första lyssningen i alla fall. Replokalskänslan faller bort för mig när sången kommer in, den är lite för energifattig. Men förstås jävligt bra. Skitigt och skramligt i övrigt, precis som jag antar att du strävade efter. Ändå hyggligt bra definition och upplösning i ljudbilden, tycker jag. Och ett rikt sound, så livekänslan finns där. Autotunen på stämsången var väl tänkt som en effekt? Och sen nåt som liknar LP-knaster på slutet? Kul! I alla fall - stenbra låt och produktion!
Rattlesnake:
Monomixar kan vara jäkligt bra att utgå ifrån. Får man det låta bra så, kan det bli magiskt i stereo.
Din monomix är nästan oklanderlig. Det enda som inte riktigt stämmer tycker jag är trummorna. Det låter inte riktigt som de lirar i samma rum som resten. Fast å andra sidan låter ändå riktigt likt en replokalsinspelning då trummorna gått in direkt och resten via ett PA... Men gitarrer, bas och sång flyter ihop i en organisk enhet som stämmer till 100%!
Bra låt också, det är ju radioklass på detta också. :)
En rundgångsliknande artefakt på "katie could just smile" stör ju lite. Fast jag misstänker att det ska vara så för att få replokalskänslan? ;)
ydderF:
Ojoj, jag har glömt at se på denna :huh:
Så mycket bra respons!! Tusen tack allihop!
Jag är nog enig at det låter lite för polerad för en repslokal..
Men trummorna tycker jag låter så.
Det är toontracks metal foundry plug, med bara SM 57 spåret uppe :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida