Forum > Demolåtar
Cut Me Loose
Fuzzbub:
--- Citat från: uriah skrivet 06.10.2010, 20:30:30 ---Får lite 'Two princess'(vad hette dom nudå?? :huh:) vibbar
Ja ja det var ju en bra låt,detta oxo! bra lir och basspelet måste hyllas.
Kanske någon vers för lång och gurasoundet var lite för stökigt för låten(tycker jag)
Skulle själv dragit ner lite på disten och försökt få det mer 'Dynamiskt'
du vet,lite småskitigt ibland och så fullt ös på andra delar..Blir lite jämntjockt som det är nu..
--- Slut citat ---
Menar du Spin Doctors gamla slagdänga månne? <_<
Ok, inga trummor ännu men en del uppdateringar har det blivit. Har lagt om gurorna (samt bytt en till LP från tele), höjt nivån och sjungit om (i en bättre mick) förhoppningsvis mer avslappnat fast med lite förkylning kvar, förkortat lite genom att ta bort den sista "förrefrängen", lagt en liten gitarrsnutt efter sista refrängen och så har jag distat ner lite.
Antagligen kan det fortfarande vara så att en del vill ha mer dynamik dock. En smaksak.
Jo en sak till, jag har tagit bort en hel del burkeffekt på sången så att den riktiga rösten kommer fram mer. Bättre eller sämre, jag vet inte...
Tyck till och kom med tips! :) /JEH
[Edit] Ny version med ngt mindre stereobredd. [/Edit]
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Cut%20Me%20Loose2.6.mp3[/mp3]
kpinnen:
Den nya versionen låter klart bättre. Både gitarrljud och sångljud är bättre.
Och även jag får Neil Young vibbar av detta, sången behöver du heller inte skämmas över, den funkar jättebra.
Detta gungar på bra, försök få någon att lägga stämmorna på sången så låter det ännu mer live.
Bra jobbat !
Fuzzbub:
--- Citat från: kpinnen skrivet 08.10.2010, 15:46:44 ---Den nya versionen låter klart bättre. Både gitarrljud och sångljud är bättre.
Och även jag får Neil Young vibbar av detta, sången behöver du heller inte skämmas över, den funkar jättebra.
Detta gungar på bra, försök få någon att lägga stämmorna på sången så låter det ännu mer live.
Bra jobbat !
--- Slut citat ---
Pjuh! Tack för positivismen,jag var riktigt nervös när jag lade upp den nya versionen. Det känns bättre nu. :)
Bra idé med att ta med någon som får lägga stämmor. Det ska göras! /JEH
spacetrucker:
Håller med kpinnen. En sak dock som, ja, kanske närmast förbryllar mig... eller nåt. Jo, alltså, i högtalare låter detta bra på alla sätt och jag gillar Neil Young känslan i denna låt... men då jag tar på mig lurarna, få får jag en, vad skall vi säga, en känsla av att sväva mitt i ingenstans. Jag får en känsla att allt är panorerat antingen till vänster eller till höger. Jag finner inget där i "mitten" som jag kan stöda mig på liksom. Kan hända jag är helt ute och cyklar här men så känns det :unsure: Men det är ju bara petitesser, låten är bra och sången också trots att du inte verkar nöjd själv. Kör hårt :D
Space
Fuzzbub:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.10.2010, 18:11:44 ---Håller med kpinnen. En sak dock som, ja, kanske närmast förbryllar mig... eller nåt. Jo, alltså, i högtalare låter detta bra på alla sätt och jag gillar Neil Young känslan i denna låt... men då jag tar på mig lurarna, få får jag en, vad skall vi säga, en känsla av att sväva mitt i ingenstans. Jag får en känsla att allt är panorerat antingen till vänster eller till höger. Jag finner inget där i "mitten" som jag kan stöda mig på liksom. Kan hända jag är helt ute och cyklar här men så känns det :unsure: Men det är ju bara petitesser, låten är bra och sången också trots att du inte verkar nöjd själv. Kör hårt :D
Space
--- Slut citat ---
*host* det kan nog stämma att jag glömde panorera in gitarrerna. :wacko: Brukar separera dom när jag lyssnar och sen
ta in dom så det ska jag rätta till! Tack för att du hörde det! /JEH
[Edit] Ordnat! (förhoppningsvis). Lade in den ovanför. [/Edit]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida