Forum > Demolåtar

Cut Me Loose

<< < (5/8) > >>

spacetrucker:
Lynyrd och Jimi.... inte vet jag... Jag hörde Neil Young & Crazy Horse här. Skulle lyssna en gång till men nu startar inte KR-spelaren :unsure:
Hur som helst. Med lite fix som tidigare nämnts blir detta bra. Sången gillar jag däremot som den är

Space

MaxB:
Neil Young-vibbar för mig!

Håkan Nilsson:
Bra låt som fan, skönt medryckande gung. Och sången tycker jag var hur skitbra som helst! Kanske ratta till lite annat ljud så den går fram lite tydligare. Som i alla mixar kör gitarren över nästan allt, och mest försvinner trummorna. Det är alltid lika, så det kanske ska vara så på inspelningar? trummor kanske är skamligt och bör döljas så mycket det går? Live i PA brukar det alltid vara tvärtom, gitarren stängs helt enkelt av ut i PAt och trummorna får låta 10 ggr så mycket som resten. Förutom riden, den hörs inte heller.  B)

Fuzzbub:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 05.10.2010, 21:04:28 ---Lynyrd och Jimi.... inte vet jag... Jag hörde Neil Young & Crazy Horse här. Skulle lyssna en gång till men nu startar inte KR-spelaren :unsure:
Hur som helst. Med lite fix som tidigare nämnts blir detta bra. Sången gillar jag däremot som den är
Space

--- Slut citat ---

--- Citat från: MaxB skrivet 05.10.2010, 22:33:35 ---Neil Young-vibbar för mig!

--- Slut citat ---

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.10.2010, 00:20:07 ---Bra låt som fan, skönt medryckande gung. Och sången tycker jag var hur skitbra som helst! Kanske ratta till lite annat ljud så den går fram lite tydligare. Som i alla mixar kör gitarren över nästan allt, och mest försvinner trummorna. Det är alltid lika, så det kanske ska vara så på inspelningar? trummor kanske är skamligt och bör döljas så mycket det går? Live i PA brukar det alltid vara tvärtom, gitarren stängs helt enkelt av ut i PAt och trummorna får låta 10 ggr så mycket som resten. Förutom riden, den hörs inte heller.  B)

--- Slut citat ---

Me Like! :D   Neil Young är min husgud så jag tackar ödmjukast!    Har dock inte försök låta på ngt. speciellt sätt utan bara spelat på. 
   Ja gitarrerna kanske är lite för höga som du säger.  Jag är ju gitarrist vilket kanske förklarar saken.  Skall tänka på det dock inför nästa mix.  Måtte denna efterhängsna förkylningen släppa någon gång!     Stay tuned!  /JEH

bjurte:
Får lite 'Two princess'(vad hette dom nudå?? :huh:) vibbar
Ja ja det var ju en bra låt,detta oxo! bra lir och basspelet måste hyllas.
Kanske någon vers för lång och gurasoundet var lite för stökigt för låten(tycker jag)
Skulle själv dragit ner lite på disten och försökt få det mer 'Dynamiskt'
du vet,lite småskitigt ibland och så fullt ös på andra delar..Blir lite jämntjockt som det är nu..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion