Forum > Demolåtar

Cut Me Loose

<< < (4/8) > >>

Tokai:
Tycker det inte direkt låter country eller countryrock. Kanske för mycket dist på guran i såna fall, låter mer skramlig rock. Men det är helt ok.
Kanske lite tjatig. Och lite för lång som sagts. Här tycker jag det inte gör så mycket allt inte är perfekt här och var, lite otight ibland, stämsång inte i perfekt pitch och så. Men rätt kul att lyssna på.

Fuzzbub:

--- Citat från: Tokai skrivet 01.10.2010, 18:50:13 ---Tycker det inte direkt låter country eller countryrock. Kanske för mycket dist på guran i såna fall, låter mer skramlig rock. Men det är helt ok.
Kanske lite tjatig. Och lite för lång som sagts. Här tycker jag det inte gör så mycket allt inte är perfekt här och var, lite otight ibland, stämsång inte i perfekt pitch och så. Men rätt kul att lyssna på.

--- Slut citat ---

Tjena och tack för synpunkterna!  Jo, det kanske inte är countryrock direkt men ändå lite åt amerikanahållet, fast skramligare.  Vet inte riktigt själv. :)    Jag har lagt nya gitarrer, förkortat och försökt att sjunga in lite bättre men har åkt på förkylning :( så det får bli omtagningar innan en ny version kommer.

Rattlesnake:
Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.

Fuzzbub:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.10.2010, 23:51:46 ---Countryrock? Ja, jag kan nog höra lite Lynyrd i gitarrrytmen.
Jag tror du har potential till att få till en bra sång själv på den här. Gillar din röst, tycker faktiskt den påminner en del om en viss Jimi när han sjunger "all along a watchtower". Men det låter som att du har en billig handhållen mick som du nästan sväljer, och att du står i ett rum fullt med kuddar. Låter också som att texten inte riktigt sitter i första versen. Så både mickteknik och inspelningsförutsättningarna kan nog förbättras.

Trummorna skulle bytas ut? Det blir nog bra, för dessa drunknar helt i refrängerna. Låter ändå rätt bra i verserna.

Jag hör en hel del digitalknaster här och var, mest på refrängerna. Överstyr du månne mastern? Kolla upp det inför nästa mix.

--- Slut citat ---

Jösses, imponerande slutsatser måste jag säga.  Först, tack för det positiva med sången.  Ska försöka få till det.  Sen till sanningarna. Jag hade bara tillgång till en riktig plastig skit-mick, sjunger väääldigt nära och allt är inspelat i sovrummet (kuddarna).  :)    Har jobbat lite med första versen som jag också tycker är den sämsta även om det måste göras om på andra ställen dessutom. 
Som lök på laxen är mastern överstyrd på ett par ställen  :wacko: (nybörjartabbe och pinigt!).  Ordnar det på nästa version.     

Dividend:
Riktigt bra. Inte så mycket country i mina öron.

Refrängen funkar. Dynamiken lite likartad. I övrigt helt okej!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion