Forum > Färdiga produktioner

I Cant Change Our Destiny - Fredrik Hägerstrand

<< < (2/5) > >>

aROCKER:
Originellt, bra tryck i kaggen!
Duktigt off-Beat...har du delayet på när du lägger sång?
Och varför hör du inte det sedan när du mixar.

Skitsamma...du har fått ihop en hel låt..mer än andra, rock on!
Lägg en phoneline EQ på sången med ett stort slapback delay så blir det "confusion", vilket kan kännas skönt.

scorpions91:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.09.2010, 21:57:00 ---Kan väl inte påstå att låten känns helkul. Sen ligger trummorna felsynkat eller om det är sången, skiter i vilket.
Detta är ganska kasst, helt ärligt.
Men bra pianoljud... men sen försvann pianot nånstans...
Sången har jag sympati med för att den är lite darrig = känslosam
Tradiga stråkar, hej kontrapunkt!

--- Slut citat ---

Okej tack så mycket för detta! Inte precis kul och fortsätta med denna sång då det inte finns folk som tror på den. :unsure:

scorpions91:

--- Citat från: Wernborg skrivet 25.09.2010, 01:00:44 ---Tyvärr går det inte att lyssna på detta. Antingen skojar du med oss eller så hör du verkligen inte hur riktigt illa det synkar. Det blev inte riktigt lika under gitarrsolot, men när du sjunger är det två olika låtar.

Hur har du spelat in? Det låter nästan som att du börjat med gitarr och sång och därefter lagt på trummorna.

Tips för framtiden är att repa och sjunga mycket till metronom samt att lägga ett trumbeat först och sjunga och spela till det för att få det hela tajt.

--- Slut citat ---

Jag la en trumloop först sen spelade jag gitarr och sjöng till trumloop sen la jag basen och det andra och till sist gjorde jag en ny sångtagning eftersom den första bara var en slask.

scorpions91:

--- Citat från: aROCKER skrivet 25.09.2010, 01:15:57 ---Originellt, bra tryck i kaggen!

Lägg en phoneline EQ på sången med ett stort slapback delay så blir det "confusion", vilket kan kännas skönt.

--- Slut citat ---

Finns det ingen som förstår att jag bara är Nybörjare och allt jag vill är att utvecklas och bli lika bra som er? Men som sagt ingen verkar ju tro på denna låt så...

MaxB:

--- Citat från: scorpions91 skrivet 25.09.2010, 11:14:51 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 25.09.2010, 01:15:57 ---Originellt, bra tryck i kaggen!

--- Slut citat ---
Finns det ingen som förstår att jag bara är Nybörjare och allt jag vill är att utvecklas och bli lika bra som er? Men som sagt ingen verkar ju tro på denna låt så...

--- Slut citat ---

Fortsätt, det är inte fel på låten men många tror att man måste låta skitbra för att lägga upp en demo här. Många lägger inte upp egna demos därför. Det är synd.

KR blir mer levande om vi lär känna varandras kunnande. Eftersom du lägger upp låtar får vi en chans att veta hur mycket du kan och då är vi fler som kan glädjas åt framstegen. Förhoppningsvis hjälper du andra att våga lägga upp låtar, även om de tror att de inte är tillräckligt bra. Det är bra för KR! Fortsätt så.

Upp med volymen på gitarren (använd inte så mycket reverb)
Ner med volymen på stråkarna.
Upp med en ny verre på KR!

Jag tror det är en minut in i låten som alla utom trummorna börjar tidigare och det låter lite osynkat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion