Forum > Färdiga produktioner

I Cant Change Our Destiny - Fredrik Hägerstrand

<< < (5/5)

asti:
Höj kompgitarren rejält och sänk stråkarna, så tror jag du hör bättre hur
du ska få allt i synk! Tror du har fått någon liten "förskjutning" i tempot
på ett eller flera spår. Använd metronomen om du nu inte redan gör det.
Det låter som att det finns en bas i bakgrunden. Höj den och försök lägg in
lite upp/nedgångar mellan harmonierna, för att få mer flyt i kompet.
Det vore också bra att lägga in lite variationer i trummorna....
Experimentera och ha kul, häng inte upp dig på alla nedslående kommentarer
från s.k. "experter", men försök att ta till dig de konstruktiva tips du får.
/Asti

scorpions91:

--- Citat från: asti skrivet 25.09.2010, 21:50:19 ---Höj kompgitarren rejält och sänk stråkarna, så tror jag du hör bättre hur
du ska få allt i synk! Tror du har fått någon liten "förskjutning" i tempot
på ett eller flera spår. Använd metronomen om du nu inte redan gör det.
Det låter som att det finns en bas i bakgrunden. Höj den och försök lägg in
lite upp/nedgångar mellan harmonierna, för att få mer flyt i kompet.
Det vore också bra att lägga in lite variationer i trummorna....
Experimentera och ha kul, häng inte upp dig på alla nedslående kommentarer
från s.k. "experter", men försök att ta till dig de konstruktiva tips du får.
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för tipsen! ;)

Bass:

--- Citera ---Okej tack så mycket för detta! Inte precis kul och fortsätta med denna sång då det inte finns folk som tror på den. :unsure:
--- Slut citat ---

Ibland suger det att få tung kritik men har man lite skinn på näsan är det grymt lärorikt. Många ger kanske upp direkt men de som kämpar på utvecklas.
Du är ju nåt på spåren helt klart tycker jag, men det är så otajt att det inte riktigt går att lyssna på.

Börjar med att lira in låten på nytt. Lägg ett trumspår som är kvantiserat och går i bakgrunden när du lägger instrumenten. Kvantisera om det är för svårt att lägga det tajt. Förlorar känsla, men det blir tajt i alla fall =)
När du lägger gitarrena, toooook koncentrera dig på att sätta det tajt, blir det inte bra så lägg om. Blir det fortfarande inte tajt så lägg om, och lägg om, öva och sen lägg om.
När allt är klart och du tycker att det känns tajt och snyggt som fan lägger du sången. Samma sak här, hellre tusen omtagningar än att nöja sig med nåt mindre bra (opps.. ska försöka komma ihåg mitt eget råd)

Kör på för fan! Ska följa tråden, hoppas du kommer med en ny verre snart =)
//Bass

EDIT_ Nu har jag läst de andra svaren du fick =) Kanske skulle börjat med det.
Du har fått massor med bra tips. Bara nöta på sen släpper det ^^

scorpions91:

--- Citat från: Bass skrivet 26.09.2010, 22:38:48 ---
--- Citera ---Okej tack så mycket för detta! Inte precis kul och fortsätta med denna sång då det inte finns folk som tror på den. :unsure:
--- Slut citat ---

Ibland suger det att få tung kritik men har man lite skinn på näsan är det grymt lärorikt. Många ger kanske upp direkt men de som kämpar på utvecklas.
Du är ju nåt på spåren helt klart tycker jag, men det är så otajt att det inte riktigt går att lyssna på.

Börjar med att lira in låten på nytt. Lägg ett trumspår som är kvantiserat och går i bakgrunden när du lägger instrumenten. Kvantisera om det är för svårt att lägga det tajt. Förlorar känsla, men det blir tajt i alla fall =)
När du lägger gitarrena, toooook koncentrera dig på att sätta det tajt, blir det inte bra så lägg om. Blir det fortfarande inte tajt så lägg om, och lägg om, öva och sen lägg om.
När allt är klart och du tycker att det känns tajt och snyggt som fan lägger du sången. Samma sak här, hellre tusen omtagningar än att nöja sig med nåt mindre bra (opps.. ska försöka komma ihåg mitt eget råd)

Kör på för fan! Ska följa tråden, hoppas du kommer med en ny verre snart =)
//Bass

EDIT_ Nu har jag läst de andra svaren du fick =) Kanske skulle börjat med det.
Du har fått massor med bra tips. Bara nöta på sen släpper det ^^

--- Slut citat ---

Tack för jättebra tips! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion