Nu ska jag gnälla lite.
Det är ett jäkla gissel det här med arbetsbord. IKEAs kaffeved har jag inte mycket till övers för. Tycker det är så svårt att hitta det perfekta bordet. Dels ska det vara långt, så att man får plats med sin widescreen och sina monitorer och gärna ha plats över för ett par datorhögtalare. Sen ska man ha plats för ett MIDI-klaviatur och nedanför det ett tangentbord. Sen tycker jag det är irriterande att tillverkarna envisas med att ha en urgröpning där man ska placera sig. Denna urgröpning finns oftast i ett hörn, alternativt lite till vänster eller lite till höger. Jag vill för tusan sitta i mitten så att jag sitter lika långt från bägge monitorerna!
Dock verkar den där Quiklok Z-600 med sina 2m vara helt ok..... fast den verkar sakna utdragbar skiva för tangentbord? Äsch då.
Köp nåt beg vanligt skrivbord, sätt klav o liknande vid sidan, monitorer på stativ, et voila: löst.
Mjo.. fast jag har klaviaturet vid sidan idag, och det är jobbigt. Jag skiftar snabbt och ofta mellan klav-mus-tangentbord-skärm, vilket gör att min nacke inte riktigt tycker om att ha klaviaturet på en sida, och allt annat på en annan sida. Man sitter och sträcker på armar och nacke. Monitorstativ är en god idé, den dag jag skaffar monitorer. Idag har jag Audio Pro-golvhögtalare. Hela mitt dilemma bottnar egentligen i min lilla lägenhet.
Det finns att köpa till en utdragbar skiva
Aah, dåså. Kanonbord isåfall, men ja.... Håller med dig om att det kostar en slant också. Funderar på att köpa beggat ändå och tweaka själv, typ borra fast skenor till tangentbord och grejer.
Kaffeved...?
Kaffeved.

Men jag hittar inte Jerker på ikea.se

De jag hittar ser dock ut som kaffeved. Fast jag kanske är snabb att döma.