Låten har en atmosfär av typ några 10-tal år sedan - vilket är kul.
Trevlig låt och bra sång, men jag tycker att Marres sång är lite för låg i förhållande till övrig musik - upp med den så den hörs ordentligt tycker jag.
Tänkte skriva att jag saknade ett gitarrsolo men så kom det ett vid 250 på spelaren
. Bra driv från 219 men jag skulle önska ett solo el. spännande riff lite tidigare än 250. Gitarrfiguren mellan 219 - 250 är enligt min smak lite för låg i ljudbilden och så konkurerar den lite med Marres sång här (smaksak bara).
Tja det var bara lite tankar från mig
Ha det gott
Gurano
För mej känns det som den andas 70-tal..vissa harmer påminner mej lite om Abba, men mer rockigt detta-slut på jämförelser här

Den var skoj att sjunga, fick använda en del magstöd att komma ner på de lägsta tonerna, men sånt är bara utmanande! Jag tycker nog nivåerna är bra här, men nu när du skriver att det låter lågt, kanske har med dovhet att göra på de lägre sångpartierna?
Tack för fin feedback

Jafan, känns dock mer rock än pop tycker jag. Saknar något som drar igång på refrängen, ett lyft, sången känns även lite ofokuserad/oengagerad på refrängen, annars bra.
Tror du skulle kunna göra denna i rock-version med. Med mer ös på refrängen, varför inte dubbeltempo, en krystad rockstämma oktaven högre och distade ösgitarrer.
Men dit kanske du inte vill gå.
Mixen känns balanserad. Bra jobbat.
Ibland önskar jag att man hade en kör-tjej som jag bara kunde beordra att lägga den högsta tersen/kvinten, för min limit är uppnådd i tonhöjd här, men jag är rätt nöjd med att kunna lägga oktaver, blir rätt kul effekt

Visst är det en bra låt! Poprock kanske ligger närmast till hands, som genre då. Visst skulle det vara kul att höra den här i hårdrocksformat-oxå

Tack Freddy för synpunkter. Och du: nog var jag fokuserad, speciellt på skrik-delen..I promise..kämpade på rätt ordentligt där, men det kanske inte märks, ha ha

Håller oxå med dej om att det är en bra mix av Uriah.
Skön låt! Snyggt arr och mix. Gillar speciellt stråkarna.
Marres sång är för låg, framför allt i verserna! Kanske är tonarten lite låg...?
Kunde tänka mig något som kunde läggas till i refrängen för att ge mer "tryck",
t.ex en distad, plockande elgitarr....
Bra ös när det drar igång vid 220 sekunder!
Ja, Uriah är duktig som fasiken, jätteroligt att jobba med för det finns en bredd här som tilltalar mej mycket; inte bara fast i hårdråkkar-facket; det är flexibelt det!
Visst, det krävdes en del att ligga stabilt på de djupa tonerna, och som sagt, om tonarten hade höjts så hade jag inte kunna lägga en oktav högre, det är ju synd tycker jag. Så den får vara så här, gillar kontraster mellan mörkt och ljust. En distad gitarr i det höga registret skulle nog lyfta det här ännu mer..kanske nåt att tänka över? Tack Asti, bra synpunkter

Tack
Uriah för en bra låt att jobba med