Forum > Färdiga produktioner

Bjurte&Maria - Dreamare

<< < (2/13) > >>

bjurte:

--- Citat från: Gurano skrivet 21.09.2010, 20:18:51 ---Låten har en atmosfär av typ några 10-tal år sedan - vilket är kul.
Trevlig låt och bra sång, men jag tycker att Marres sång är lite för låg i förhållande till övrig musik - upp med den så den hörs ordentligt tycker jag.

Tänkte skriva att jag saknade ett gitarrsolo men så kom det ett vid 250 på spelaren :). Bra driv från 219 men jag skulle önska ett solo el. spännande riff lite tidigare än 250. Gitarrfiguren mellan 219 - 250 är enligt min smak lite för låg i ljudbilden och så konkurerar den lite med Marres sång här (smaksak bara).

Tja det var bara lite tankar från mig

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Ja kanske att verssången ska upp pytte-pytte,fast jag ska nog prova att 'vässa' den lite först.
Den där gitarrfiguren du pratar om ska jag nog ta bort(kanske spara den första?)
Ang. ett solo/spännande riff lite tidigare så nej..Det är en av ursprungstankarna bakom låten,att den ska gå i ett ganska maklig lunk,fram till slutrefrängen(Som ett litet musikaliskt KinderÄgg alltså :lol:)
Låten/grundutkastet skrevs ju för ca:25 år sen och jag ville få det att låta som jag tyckte då..
Tack för tyck,det fick mig att tänka till och tänka om! ;)   

bjurte:

--- Citat från: freddy skrivet 22.09.2010, 12:20:24 ---Jafan, känns dock mer rock än pop tycker jag. Saknar något som drar igång på refrängen, ett lyft, sången känns även lite ofokuserad/oengagerad på refrängen, annars bra.

Tror du skulle kunna göra denna i rock-version med. Med mer ös på refrängen, varför inte dubbeltempo, en krystad rockstämma oktaven högre och distade ösgitarrer. :) Men dit kanske du inte vill gå.

Mixen känns balanserad. Bra jobbat.

--- Slut citat ---
Okey då PoP med Rocksvans.. :lol:
Och du sätter nageln rätt i ögat.... Så var det tänkt från början.
Slutrefrängen var tänkt med tuggande Metall guror och en Hårdrockssångare med klämda bollar :D
Fick inte till gitarrsoundet som jag tänkt,så det fick bli denna kompromiss.
Dessutom har jag hört att den där Axl lär vara så dryg! :lol:
Du fick mig oxo att tänka om,nu ska jag sätta mig ner och göra om den rockiga slutrefrängen till 'Den Hårdrockande'
slutrefrängen.... Detta var ju bara första utkastet.....
och ofokuserad Ref.sång njaee,det är ju lite det man gillar med Marres sång lite improvisation och blåa glidningar
hennes signum liksom och som jag gillar.

bjurte:

--- Citat från: asti skrivet 22.09.2010, 17:27:24 ---Skön låt! Snyggt arr och mix. Gillar speciellt stråkarna.
Marres sång är för låg, framför allt i verserna! Kanske är tonarten lite låg...?
Kunde tänka mig något som kunde läggas till i refrängen för att ge mer "tryck",
t.ex en distad, plockande elgitarr....
Bra ös när det drar igång vid 220 sekunder!

--- Slut citat ---
Få se här - Distad Gura i ref :check.
 - plockgura i densamme : check.
Dom kanske är för låga?? ska prova att höja dom en aning då!
Fast ni har nog alla lite rätt! Det blir lite tomt när Refrängen går i gång efter bryggan,kanske någon plingeplång synth??
Får prova lite.
Se där,ytterligare en konstruktiv åsikt som jag kan åtgärda,Kanoners..
Det kommer nog att bli ett par allternativa versioner på denna innan den hamnar i 'Färdiga'  :lol:

bjurte:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.09.2010, 18:04:46 ---
Ja, Uriah är duktig som fasiken, jätteroligt att jobba med för det finns en bredd här som tilltalar mej mycket; inte bara fast i hårdråkkar-facket; det är flexibelt det!

Visst, det krävdes en del att ligga stabilt på de djupa tonerna, och som sagt, om tonarten hade höjts så hade jag inte kunna lägga en oktav högre, det är ju synd tycker jag. Så den får vara så här, gillar kontraster mellan mörkt och ljust. En distad gitarr i det höga registret skulle nog lyfta det här ännu mer..kanske nåt att tänka över? Tack Asti, bra synpunkter :)

TackUriah för en bra låt att jobba med :rolleyes:

--- Slut citat ---

Tack själv Maria för en suvverän sång,och för att du tycker jag är 'duktig'  :wub:
Känns värmande efter en halvtung period(ringrostig som tusan och jätte jobbigt att spela tajt,har knappt rört en Gura sedan Midsommar)
Då orkar jag öva på lite extra,så jag kommer upp i gammal vanlig standard snart.. :rolleyes: :huh:
Kommer kämpa på lite till med denna,kanske det blir lite HådJock på slutet.. B) 

Marruschkka:
Du är så jäddrarns duktig, kör järnet :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion