Hmm okej jag skall vara fullt ärlig. För det första så tycker jag att stråklegatona (speciellt när de är höga toner) låter väldigt syntiga. Inget fel i det iofs men eftersom stycket känns som att du vill efterlikna ett riktigt orkesterarrangemang så... Det blir stolpigt att tonerna inte naturligt flyter i varandra utan att de hela tiden sker på ny stråke så att säga (hoppas du fattar min flummiga förklaring av vad jag menar) Bestäm var legatona skall vara och var man skall börja på ny ton.
Det andra är att det är illusoriskt vackert men alldeles för mycket. Jag hittar inte ett tema i det som jag hänger fast i utan hela tiden händer det nya saker. Till sist känner jag bara att det låter vackert men jag tappar fokus på vad jag lyssnar på. Det är för mycket av allting.
Det finns ett par vackra harmonier där inne mitt i allting som jag skulle vilja att du jobbade mer med och höll fast vid. Renodla några melodier och teman och variera dem istället för att ösa på med allting, hela tiden. Det kanske blir maffigt men det blir också ganska ointressant efter någon minut.
Nog med gnäll, det positiva är att du verkar ha ett bra öra och ett vackert tonspråk. Bara du tyglar det.
egg