Forum > Färdiga produktioner
aROCKER - Televisionman
asti:
Skitbra! Suveränt komp med gitarr, bas, trummor och inte minst saxofon!
Fick också T Rex-vibbar när det drog igång. Väldigt tidstroget sound.
Hittar inget att anmärka på mer än att det möjligen är någon stämma för mycket i refrängen....?
Och kanske lite för mycket reverb på vissa delar av sången....
Kanon!
aROCKER:
Tack för lyssning!
Kunde ha dragit av nån stämma men när jag får sådana där grymma körpaket så kan inte en hobbykille som jag plocka bort nåt. B)
Kul att ljudet uppfattas som 70-tal och hela idén var att sikta in mig på en artist, precis som min Myzterious christmas song riktar in sig på SLADE-stuket.
Snart så lägger jag ut nymixen på "Heard it on the radio" som drar åt Roy Wood/The Move -hållet.
Mixat av Nixpix2.
MikaelEdebro:
Hehe, detta blev ju rätt annorlunda från hur den lät efter mina insatser. Helt klart ett annat och hårdare sound! Förstår att rocknroll-pianot inte fick plats i mixen.
Några grejor som jag tänkte på:
Den "eskalerande" synthen som leder fram till refrängen är lite för stark och dränker sången. Blir nog goare om den är såpass låg att man nästan inte hör den, utan snarare känner att ngt rör sig.
Det blev lite för många konkurrerande stämmor i refrängen. Speciellt huvudstämman låter lite svajjig på sina håll. Sen tycker jag synthen som ligger där till höger inte är helt klockren.
Lead-sången skulle nog kunna höjas lite.
Annars har ni fått till ett fett och tungt sound. Bra trum-sound och gitarrerna och basen låter mumma! ;)
aROCKER:
Jasså, tycker du den tog annan vändning, det var såhär jag hörde den hela tiden och ditt piano var inte alls tokfel, det blev liksom bara lite för slätt med det på verserna.
Men hade vi kört ihop live så hade säkert du och jag hittat vad vi var ute efter tillsammans på ett litet kick.
Men vad tycker du om Saxarna då, tycker själv att jag fick in dom rätt bra i mixen och dom tillför en hel del.
Tycker Propheten och det andra är helt ok.
Sedan vet jag att stämmorna kontra leaden stjäl/krockar lite med varann...men lyssna på Mott the Hoople, där blir det kaos titt som tätt, hehehe!
Tack för insatsen, hoppas du vill rocka på fler ggr.
MikaelEdebro:
Saxarna sitter som ett smäck! :lol:
Givetvis ska vi rocka mer i framtiden!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida