Forum > Färdiga produktioner

aROCKER - Televisionman

(1/5) > >>

aROCKER:
Denna låt var tänkt som en liten testkörare på mitt nya ljudkort...."Heard it on the radio" blev klar före trots att Sixties kom upp med detta T-Rex-doftande riff väldigt tidigt.
Tiden gick och alla vändor var inte klara och sedan har jag/vi haft en rolig/skiftande resa.

*Riffet kom...jag jobbade på melodi och började skicka små vinker till Sixties...partierna föll på plats...min tragiska slasksång har alla jobbat med och tydligen stått ut med!?

*Sedan la jag ett trummspår som fick bli kittet...efter klick! (se där, vingel-Ove!)

*Bölla dök upp och la ytterligare kompgura och gitarrsolo, det som redan fanns var Sixties 2 gitarrer och basspel...ville ha en ny gitarrist som tar sig an låten från sin "point of view". (Bölla ligger i vänstra och Sixties i högra för er med stereo)

*Farsan som är gammal saxofonist for till frankrike med mor och jag ville på nåt vis ha in Saxofon/klaviatur etc. och då kom Mikael Edebro fram som en 3,5 öl som man glömt bort i kylskåpet.
Han la sax...Rhodes...piano...och feta körer.
Det som vart kvar var saxofonen och kör. Pianot var helt OK, men fanns inte i min ljudbild i skallen just då.

*Efter detta så var det dax att kolla upp med en skön snubbe som heter Anjou...killen är grymt duktig på att hitta arr och ge låtarna som jag gör en skjuts.

*Anjou levererade: körer, piano och där var jag helnöjd...sedan när allt började falla på plats så undrade han om det var OK om han fick göra en tagning på bas också.
Jag kollade med Sixties och han tyckte det skulle vara ok om nån kunde hitta nåt ytterligare för att lyfta hans och min låt.

Efter det så kontaktade jag ytterligare en gammal cyberkompis, TOTMUSIC och han drog på med prophet och annat "shit" sedan var vi nästan framme.

*Behövdes lite mer körarrangemang så min dotter Cajenny är med och körar på slutfrasen.
*Sedan fick jag mixtips av Nixpix2 och han ville dessutom jobba fram en ny mix av min "Heard it on the radio" så jag är grymt tacksam och kommer lägga ut den som ny fil inom kort!

Hoppas nån tycker om det.
Cool Runnings!

Eddi:
Kul att få ta del av hela tillblivelsen - många inblandade - ihopblandade - och mixade.
Underbar låt alá 70 som diggas helt ut.
May your god be with you - or not
5 solar  :D :D :D :D :D

aROCKER:
5 solar av 5 då annars vart det ju bara ett medelbetyg :(  :D

Tack för betyg och lyssning.
Det är jäkligt kul när man har en låt och en jäkla massa duktiga musiker hänger på och lyfter prylen mer än man kunde ana.

bjurte:
Jo då,det här gillas,mycket 70 tal och det är ju aldrig fel ;)
Ibland vart det lite väl likt T-Rex,versen kommer väldigt nära 'Get it on'
Men va fn.. sådan här musik behöver lyftas fram.. Bra jobbat.
Väldigt autentiskt sound ger ytterligare ett plus..

MaxB:
Lite medryckande och kul tidsstudie från svunnen tid.
 :lol: :lol: :lol: laugh av...

MaxB :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion