Kontrollrummet

Jaque Wah - Minus Seven

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Liten reggae rytm jag pulade ihop på nån timme idag...
Jag inte har några studiomonitorer än, utan sitter med ett 2.1 Creative högtalarsystem,
så därför kan det vara lite för mycket bas eller för lite av något annat.

http://soundcloud.com/jaque-wah/minus-seven
« Senast ändrad: 07.09.2010, 22:48:31 by Jaque Wah »


Utloggad Phil-shaky

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Den gillade jag! blev nästan lite besviken när den tog slut. Man skulle nästan ha den som theme-song när man är ute och spatserar på sommarn!


Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil

Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil

Kan bli coolt detta! Lite stela ljud, reggae är i mina öron en musikstil med fötterna djupt förankrade i jorden. Detta låter för datoriserat tyvärr, själva soundet dvs!

Jag hade gärna hört mer nyanser i musiken, lite percussion, blås osv osv...
Sen saknar jag den obligatoriska reverb-dränkta virveln!  :P
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Tack för feedback :) Det är ju mer än work in progress än en halvfärdig demo, och det var feedback jag sökte :) Allt är gjort i Cubase och jag har inte använt Cubase allt för länge så jag vet inte hur man får det att låta mer analogt =/


Utloggad Phil-shaky

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Tyckte att den hade lite vad ska man säga, typ lite dub känsla samtidigt, inte ren dub men en känsla av det.


Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Tyckte att den hade lite vad ska man säga, typ lite dub känsla samtidigt, inte ren dub men en känsla av det.

Agree. Det är ju rätt mycket ekon och sånt i dub, vilket jag har fått med en del =)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det mesta sitter suveränt men basen har inte det reggae-liv man önskar sig. Den är lite för midi-stiff.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Det mesta sitter suveränt men basen har inte det reggae-liv man önskar sig. Den är lite för midi-stiff.

Tack MaxB. Ska se över basen :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
OK, reggae är inte riktigt min kopp te men vill i alla fall säga nåt om detta. Jo, alltså håller med om att basen låter lite.... hm, staplig kanske. Dessutom saknade jag sången... Har du tänkt sång på det här?
Jag har konstaterat, att det lättaste sättet att få Cubase att låta mer analogt är att lägga till ett riktigt instrument eller två. ... som jag spelar kan man inte missta sig på att det är jag och inte maskinen :lol:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jaque Wah

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Tack spacetrucker! Har inte tänkt lägga till någon direkt sång. Kanske lite röst samplingar här och var, eller min egen röst. Ska nog bli Dub istället för renodlad reggae.
Ska nog spela inte lite akustiskt gitarr i den sen när jag känner mig inspirerad :)