Kontrollrummet

RME- Babyface

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Du är ju helt hopplös, om du inte kan berätta exakt vad ditt problem är/din bugg knip käft istället!!!
Jag säger ju det. Den grejar inte en usb-bus reset. Vad är det av det du inte förstår?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Och var är dina bevis på det? Du har inte kommit med ett enda bevis. Bara dina påståenden som inte har någon som helst grund. Du är inte värd att tas på allvar. Börjar tro att du är släkt med en viss avart på det här forumet.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Och var är dina bevis på det? Du har inte kommit med ett enda bevis. Bara dina påståenden som inte har någon som helst grund. Du är inte värd att tas på allvar. Börjar tro att du är släkt med en viss avart på det här forumet.
Det är helt fritt att själv prova. Om du tvivlar på min kompetens så har du naturligtvis inte anledning till att tveka. Bara att köpa. RME säger ju att den är bra.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Istället för att häva ur dig det ena efter det andra utan vare sig beskrivning av problemet när & hur det uppstår eller minsta förklaring så lär du inte bli tagen på allvar efter allt detta...

Att säga det är fritt att prova säger ju emot sig självt så puckat...hur fan ska man prova när man inte har köpt Babyface ännu??? Och vad skall man i så fall prova??? :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Istället för att häva ur dig det ena efter det andra utan vare sig beskrivning av problemet när & hur det uppstår eller minsta förklaring så lär du inte bli tagen på allvar efter allt detta...

Att säga det är fritt att prova säger ju emot sig självt så puckat...hur fan ska man prova när man inte har köpt Babyface ännu??? Och vad skall man i så fall prova??? :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
Du får väl köpa ett så att du kan prova. Du ska naturligtvis prova genom att använda till något som liknar det du ska ha det till. Du kan ju naturligtvis också köpa ett för att visa att jag har fel och då ska du prova en USB-bus reset. 


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Vi får väl se vilket usb interface jag köper, men vad jag undrar är om du nu stött på patrull och inte kan göra en reset (fast du inte ens berättat om vad som händer eller vad som är fel) varför har du inte kontakta support och fått ordning på skiten, låter mer som om du sitter på en sunkburk til DAW.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
USB-bus-reset har jag inte hört talas om. Kan nån förklara sakligt? Jag är nyfiken vad jag missat!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jadu MaxB, detta är väldigt kryptiskt och sannolikt från en planet du missade i teleskopet i helgen  :lol:


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Vi får väl se vilket usb interface jag köper, men vad jag undrar är om du nu stött på patrull och inte kan göra en reset (fast du inte ens berättat om vad som händer eller vad som är fel) varför har du inte kontakta support och fått ordning på skiten, låter mer som om du sitter på en sunkburk til DAW.
Det är en macbook pro sen 2009. Men det saknar betydelse eftersom det är ett mjukvaru problem. En bus reset kan man få av många olika orsaker. Det är en del av USB plug and play designen. Mjukvaran måste fixa dessa störningar.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
USB-bus-reset har jag inte hört talas om. Kan nån förklara sakligt? Jag är nyfiken vad jag missat!
Jadu MaxB, detta är väldigt kryptiskt och sannolikt från en planet du missade i teleskopet i helgen  :lol:

Jag tyckte jag besökte de flesta planeterna i helgen och åkte både buss och spårvagn men "USB-bus-reset" låter som ändhållplatsen på nån obskyr linjesträckning jag missat.  B)

Finns en enkel förklaring vad du pratar om, bace?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
USB-bus-reset har jag inte hört talas om. Kan nån förklara sakligt? Jag är nyfiken vad jag missat!
Jadu MaxB, detta är väldigt kryptiskt och sannolikt från en planet du missade i teleskopet i helgen  :lol:

Jag tyckte jag besökte de flesta planeterna i helgen och åkte både buss och spårvagn men "USB-bus-reset" låter som ändhållplatsen på nån obskyr linjesträckning jag missat.  B)

Finns en enkel förklaring vad du pratar om, bace?
Kan inte bli mycket mer förenklat än så.


Utloggad tsmalmbe

Bus-reset är en operation operativsystemet (och drivern) kan skicka åt hårdvaran i situationer "when all else fails" eller då man annars bara vill se till att bussen garanterat får en status man känner till och således kan fortsätta att köra programkoden som förväntat. Vi är på ganska djupa tekniska vatten här, men jag skulle inet alls vara överraskad om man pga performancefaktorer gör vissa "antaganden" som att allting alltid är OK, och inte beaktar alla möjliga felsituationer för ökad prestanda. Anyway, bus-resetten är alltså nånting som är tillåtet, nånting som apparater och drivrutiner bör klara av på flere sätt (ifall man har flere grejer på samma USB-bus kan det bli soppa också förstås) men som i vanliga och optimerade fall (powersave-grejer avstängda etc) inte är direkt relevant.

Baces förklaringar har varit så enkla som en så pass exotisk teknisk detalj kan beskrivas (för mig som teknisk person i varje fall). Vad vi skall lära oss är väl att "testa före köpet" ifall du vill garantera kompatibilitet med din hårdvara.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Heja Finland, när du förklarar och reder ut begreppen så förstår man ju ganska direkt att detta är något som sker av automatik och inget man skall/kan "testa själv" etc som bace gång på gång uttryckt sig utan minsta förklaring, jag tror de flesta här inte vet vad bus-reset är mig inkluderad och om man börjar snacka teknikaliteter på djupa vatten som vore dom lika enkla som att gå och handla mjölk så får man fanken ta och förklara dom lite bättre tycker jag, inte spela über och nonchalant det är bara löjligt...nu fick du tsmalmbe gå in och städa upp bace's kryptiska mess vilket jag och andra tackar för men det är inte alls cool av honom tvärtom!!!