Sköna gitarrer och det svänger bra! Det är rätt "mycket" nästan hela tiden och jag vet
inte om det får rum eller behövs sång här. Det är ju två återkommande teman (harmonigångar)
som växlar hela tiden och kanske du skulle lugna ner det på ett par ställen för att förstärka
effekten när det drar igång igen....
Men bas ska du definitivt lägga på!
Hejsan och tack för lyss å tyck
Vi får se hur jag gör med en lugnare del, men jag ska definitivt lägga på bas som maler/pumpar någon kompletterande slinga till den redan "täta" ljudväven

Jag tycker nog att jag behöver lägga på något mera än bas från tex 76/77 och lite framåt - i mina öron är det lite för tunt med bara den kompguran just där (ska kanske testa MaxB´s idé om ett enklare rakare, mera naket tema?). Om jag lägger på något annat än bas så kommer jag troligen dämpa delar av annat genom att sänka volymen på delarna lite, snarare än att jag tar bort....tror jag.
Skulle kunna vara kul men jag hinner ju inte ens med att göra mina egna halvfärdiga försök lyssningsbara (för andra än mig själv).
Ta dig lite tid vet ja

Jodå harmonierna tilltalar,men som dom flesta varit inne på,så blir det lite förmycket 'Alla ge järnet på samma gång'
Lite mer luft och dynamik skulle inte skada..
Sedan tror jag att en bas säkert kan styra upp det hela en aning...
Ps.. INTRO trummorna var i stökigaste laget..
Intressant/kul att man kan uppleva musiken så olika då dessa studsar i mina öron ter sig som ganska enkla och raka. Jag förstår att man kan uppleva detta som mycket.... tja typ allt på en gång (som du skriver). Men jag är nog själv så van vid min stil att jag hör den enkla grundslinga som faktiskt ändå finns där. Kanske att min öron omedvetet skalar av ljudväggen på nåt sätt?

Absolut så ska en bas komma till!
Apropå introtrummorna så upplever jag dem själv som alldeles underbara

Tanken är att det ska rivstarta med en sjuhelvetes fart för att sedan övergå till ett jämnt driv.
Tack alla för kommentarer - jag ska begrunda dem noga
Gurano