Forum > Färdiga produktioner
Ny låt new metal
Gurano:
Tja inte riktigt min kopp men det går att lyssna på :)
Tycker att trummorna drunknar lite i övriga ljud.
Ha´t
Gurano
freddy:
Låten fastnade jag inte riktigt för, men jag gillar blandningen av det elektroniska och hårdrocken. Jag tycker nog att det kunde vara mer attityd i både rap och prat. Samt lite mer diskant på rösten med, men då kommer s-ljuden bli ett problem. Men som sagt, lite dovt nu.
Kul att höra, hör gärna mer.
MikaelEdebro:
Detta påminner lite om ett band jag lyssnade på när jag var mindre som heter Clawfinger. Ärligt talat har jag svårt med sån här "metal-rap", men själva låten och produktionen låter bra. Möjligt att du bör fila lite på det engelska uttalet. Å andra sidan kan det ibland vara charmigt med lite svengelskt uttal.
Får man fråga vem som står för vilka influenser. I mina öron låter det som att en av er mest är inne på hiphop/rap/house osv medan gitarristen är en metal-skalle. Rätt?
zauron_87:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 09.09.2010, 14:54:23 ---Detta påminner lite om ett band jag lyssnade på när jag var mindre som heter Clawfinger. Ärligt talat har jag svårt med sån här "metal-rap", men själva låten och produktionen låter bra. Möjligt att du bör fila lite på det engelska uttalet. Å andra sidan kan det ibland vara charmigt med lite svengelskt uttal.
Får man fråga vem som står för vilka influenser. I mina öron låter det som att en av er mest är inne på hiphop/rap/house osv medan gitarristen är en metal-skalle. Rätt?
--- Slut citat ---
Haha tack kul du frågar jo det är så som du säger vi är åt spridda håll. vi träffades på våran skola och vi ville lära oss mer av varandras stilar så vi slog ihop oss en metal kille o en hipp,hopp house kille o skrev denna låt ,,kommer till helgen en mer genom tänkt låt som jag hoppas faller fler till smaken .
Tar åt mig om kommentarerna om mixen ,, är inte så van att mixa rapp sång , men hoppas fler gillar nästa låt som kommer mvh Emil
hogge:
Tycker absolut att Ni är på rätt spår.. Just denna föll mig inte riktigt på läppen, men fortsätt jobba på, för potential har Ni absolut och rätt idéer likaså...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida