sorry att jag dröjt med feedback på detta, beror väl på att jag slickat såren

såhär ligger det till: insamlingsavdelningen på IM är fullsketen med arbete, detta visste jag och jag har hela tiden sett detta som ett projekt som i arbetstid inte skulle belasta mina kompisar på IM för mkt.
var jag däremot kanske var lite väl optimistisk var i att man skulle kunna använda ALLA IMs kanaler att nå ut med skivan, här fick jag lite backning. Vi har helt enkelt för många budskap redan idag som trängs i ett för litet utrymme i IMs kanaler, så tyvärr så kan de ej lova speciellt mkt utrymme alls om ens något i dessa kanaler. IMs medlemstidning, vår hemsida, stöd oss sidor osv, här får den inte plats helt enkelt, utrymmet måste ges till åtgärder som tros kan ge betydligt mer intäkter.
i vår webbutik skulle jag mkt väl kunna lägga en länk eftersom det är jag som administrerar den samt våra fysiska butiker (9 st i landet), grejen är bara att jag inte alls är säker på att det blir nån succé i våra butiker, vi har en hel del äldre kunder, webbutiken däremot är många yngre. men som sagt i min första tanke skulle hela IMs kontaktnät användas och då hade jag trott mkt mer på det.
jag tog in en offert på skivtryck, 1000 st för 8500:- , med 2 sidig bokklet där man då kunde haft projektinfo samt låt o artist index. jag har inte någon bra uppskattning längre på vad jag tror vi kan sälja. Om alla kanaler hade använts och vi hade sålt skivan för 100:- så skulle jag kunna tänka mig en liten men ändå realistisk möjlighet till 500 sålda ex, men nu vet jag inte alls och det känns högst osäkert, vad tror ni ?
så kort och gott, detta är inte förankrat på IM och i min värld kan inte IM heller ha några synpunkter på hur en skiva ska se ut om man inte är beredd att gå in med något alls. självklart antar jag att IM är intresserad av att få del av eventuella intäkter så som andra organisationer gjort tidigare år.
jag är beredd att göra "så gott jag kan" om ni tycker vi ska köra nån halvmesyr, dvs göra en schysst platta och sen se i vilken form den ska ges ut, fysiska skivor eller bara digitalt och låta intäkt gå till IM.
jag gräver såklart också ner hela idén om det är vad folk känner,
over and out // sölvepil