Kontrollrummet

Jonte - Changes Of Heart

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Väldigt kul att dottern ville vara med! (Texten är inte slutlig, behöver putsas.)

[mp3=200,20,0,center]http://web.comhem.se/jonasberglundmusik/changesofheart.mp3[/mp3]
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul när ens barn vill vara med - jag förstår vad du menar. Ibland joinar mina barn oxå - man blir glad :)
Bra ljud generellt, men det är för mycket rum på sången (enligt min smak i alla fall)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Tack för kommentarer Gurano! Det är inte så mycket reverb på leadsången, däremot är det väldigt
mycket i det svagt mixade körstämmorna, där jag sjunger unisont, så det låter nog som att
det är ett fläskigare reverb än det är. Kan nog dras ner lite i alla fall.
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm... tja inte så illa. Snyggt med den där flickrösten så heja dottern!!
I övrigt så har jag lite svårt för trumkompet som jag tycker är lite konstigt jazzigt i förhållande till låten. Det är förståss bara en smaksak men jag hade nog gillat det lite mer rakt och enkelt. Ljudet är lite Ezdrummeraktigt och det blir lite stor kontradst mellan reverben på trummorna och resten.
Tycker också att sången drar ner helheten. Låter som att det ligger för lågt för dig så att du svajar betänkligt ibland-. Det enorma reverbet drar också ner sången.
Gitarrerna är snygga och låten är helt okje.
Jag tycker att du lyckats med instrumenteringen men är lite tveksam till ljudbilden i stort.   :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fin låt. Lite lågt för din sång ja. Kan inte hjälpa att tycka att ett parti flöjt (långa toner) skulle passa på några ställen? :)
 Samma invändningar om ljudbilden som egget i stort, men tycker att din avsikt ändå går fram!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Tack för input Dividend och egghuvud! Trummorna är Superior Drummer. Ja, kanske ska lägga på lite
flöjt i något skede, alltid bra att få damma av lite fodral.

Sången går i a-moll, från a - a, en oktav, det ska funka normalt. Har även pitchat, så svajigt bör det
inte vara, däremot så håller kanske inte röstklangen som sådan.
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Skön låt, men lite för mycket finlandsbåt över sången, lite torrare kanske?, mindre rev. :)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)