Kontrollrummet

Erik - Furudalexpressen

gäst · 31 · 4473

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

riskokarn

  • Gäst
Här har ni en till!




Mvh Erik

« Senast ändrad: 28.08.2010, 14:59:45 by riskokarn »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar du på andras demos och kommenterar hur det låter?
Hur låter min senaste?  ;)

Postar i egna trådar:     69
Postar i andras trådar:    8

Postar i egna trådar:     420
Postar i andras trådar: 1803
« Senast ändrad: 27.08.2010, 00:40:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


riskokarn

  • Gäst
Lyssnar du på andras demos och kommenterar hur det låter?
Hur låter min senaste?  ;)

Postar i egna trådar:     69
Postar i andras trådar:      8

ajajaj, jag hinner inte med riktigt, skriver bara hela tidn


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar du på andras demos och kommenterar hur det låter?
Hur låter min senaste?  ;)

Postar i egna trådar:     69
Postar i andras trådar:      8

ajajaj, jag hinner inte med riktigt, skriver bara hela tidn

inte jag heller...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


riskokarn

  • Gäst
nejmen, det är mer så att jag lägger ut låtar här nuförtiden för att ge er nåt nytt att lyssna på, jag satt på studio forum för fyra år sen hela tiden men har nu inte tid. Om du vill att jag inte ska lägga ut min musik utan att ge respons på någon annans så respekterar jag det och slutar med det omedelbart, jag förstår dig.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Man ger och man får.
Har du tid att lägga upp låtar så har du väl tid att skänka några minuter till andra?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


riskokarn

  • Gäst
Ok, jag respekterar detta. Admin, Ta bort detta konto.

Mvh Erik


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Nu frågar han hur det låter och då tycker jag att han inte kan förvänta sig några många svar med tanke på hans egna aktivitet.

Men jag är helt på det klara med att jag helst bara lägger ut en låt och sedan så är det förhoppningsvis nån som man gör glad, nån som gillar genren jag spelar.


Jag tycker att min typ av musikSMAK är minimal här på forumet och orkar inte traggla mig igenom villervallan av ofärdiga/färdiga demos när det känns lite otydligt vad det är för genre som man får sig till livs bara för att dela ut "tyckande".

Men visst, ibland hittar man nåt.

Nu hoppas jag att Herr Edebro ska drämma till med nån retrorock snart! :D

Kör hårt alla!

Har lyssnat på Furudalsexpressen och det låter bra, inte min bag alls men det är flinkt spelat men melodin kändes för ryckig för mig...inte ens att jag har haft en stuga som liten och tillbringat sommrarna i räddade min lyssning, jag har för dålig insikt på denna genre, ge mig en flaska Absinth och jag ska omvärdera!
« Senast ändrad: 27.08.2010, 12:06:48 by aROCKER »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
nejmen, det är mer så att jag lägger ut låtar här nuförtiden för att ge er nåt nytt att lyssna på, jag satt på studio forum för fyra år sen hela tiden men har nu inte tid. Om du vill att jag inte ska lägga ut min musik utan att ge respons på någon annans så respekterar jag det och slutar med det omedelbart, jag förstår dig.

Det är mer komplicerat än så. Jag gillar det du gör och lyssnar gärna men om du förväntar dig uppmärksamhet utan att ge något tillbaka så svalnar kärleken...  :wub:

Önskar dig en god tur! 
« Senast ändrad: 27.08.2010, 10:41:10 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


riskokarn

  • Gäst
Nu frågar han hur det låter och då tycker jag att han inte kan förvänta sig några många svar med tanke på hans egna aktivitet.

Men jag är helt på det klara med att jag helst bara lägger ut en låt och sedan så är det förhoppningsvis nån som man gör glad, nån som gillar genren jag spelar.


precis, du har helt rätt. Då ska jag inte heller göra så. Därför avslutar jag profilen här om det går, hittar inte riktigt :P



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Du får PMa tsm.

Men ta bort tycker jag är att ta i av en sån här anledning. Det är precis så enkelt som det har skrivits, att om man inte postar i andras trådar så får man oftast mindre kommentarer tillbaka.

MEN du är absolut inte ensam om att inte ha tid/ork/lust att skriva i andra trådar. Det finns gott om användare som varit med länge som knappt bryr sig om andra trådar, utan mest postar eget.

De får kanske inte så mycket respons, men det är helt OK att göra så också, även om det känns trist för andra som gillar att ha en dialog.

Mitt tips är att ha kvar kontot ändå, du kanske ändrar dig nån gång, eller får en massa tid.
Själv är jag i en period där jag knappt haft tid/ork att lyssna och kommentera, jag har valt annat helt enkelt. Men, nu börjar det komma tillbaka lite igen :)

Ta bort trådar görs inte här, av respekt för de som faktiskt tagit sig tid och svara i trådarna :)


https://soundcloud.com/secondary-protocol


riskokarn

  • Gäst
Du får PMa tsm.

Men ta bort tycker jag är att ta i av en sån här anledning. Det är precis så enkelt som det har skrivits, att om man inte postar i andras trådar så får man oftast mindre kommentarer tillbaka.

MEN du är absolut inte ensam om att inte ha tid/ork/lust att skriva i andra trådar. Det finns gott om användare som varit med länge som knappt bryr sig om andra trådar, utan mest postar eget.

De får kanske inte så mycket respons, men det är helt OK att göra så också, även om det känns trist för andra som gillar att ha en dialog.

Mitt tips är att ha kvar kontot ändå, du kanske ändrar dig nån gång, eller får en massa tid.
Själv är jag i en period där jag knappt haft tid/ork att lyssna och kommentera, jag har valt annat helt enkelt. Men, nu börjar det komma tillbaka lite igen :)

Ta bort trådar görs inte här, av respekt för de som faktiskt tagit sig tid och svara i trådarna :)




okej. Jag är ledsen alltså, men i så fall lägger jag inte ut mina verk här för allas trevnad. Det kanske är en lösning.

Må gött
Mvh Erik


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Nog hinner du väl skriva några inlägg i andras trådar för varje ny låt du lägger upp här? Det är ju inte särskilt ofta. Jag gillar ju dina låtar (även denna!) och tycker det vore synd om du avslutade ditt konto av den anledningen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Jag har haft fina sommarlovsveckor i Furudal som liten.
..och den här låten väcker minnen!
Fint, så därför vore det väl trist om du tog bort ditt konto.
...att kommentera ett inlägg i veckan kanske man hinner i alla fall?
« Senast ändrad: 26.07.2023, 16:56:43 by Emlan »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jopp. fortsätt lägga ut :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


riskokarn

  • Gäst
haha, jag får väl jobba upp statsen då och inte posta på ett tag! :P


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
haha, jag får väl jobba upp statsen då och inte posta på ett tag! :P

You never give up, do ya?  :wub:
Var kvar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Jag gillar låten och lyssnar gärna på mer folkmusik från dig och andra.  :wub: Don't stop!

jag har för dålig insikt på denna genre, ge mig en flaska Absinth och jag ska omvärdera!

aROCKER, du behöver en flaska Skogsstjärnan för den här stilen... ;)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Hade du räknat med så här många svar? 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


riskokarn

  • Gäst
Hade du räknat med så här många svar? 

vet inte, bryr mig inte heller. Jag sa att jag lägger ut musiken för att ge er nåt nytt att lyssna på som vissa verkar gilla. Behöver inte någon respons så. Men om det ska vara en ömsesidig grej som jag egentligen vet att det är, så får jag respektera det och sluta posta egna trådar helt enkelt :P


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gillar låten du lagt upp och tycker att det tillför en massa till kontrollrummet. Vad anbelangar det hör med att kommentera i andra trådar så handlar det ju lite om vad man bemäktar vill man ha mer kommentarer på sina låtar så är det en fördel att kommentera andras trådar svårare än så är det inte.
Att lägga ner kontot är lite att ge upp så det är inget jag rekommenderar i alla fall - var med i gänget istället jag är övertygad om att du kan ge bra råd till övriga medmusikanter och det är guld värt.
Tänker du vara med i Out of Kontroll winter 2011?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag har haft fina sommarlovsveckor i Furudal som liten.
..och den här låten väcker minnen!
Den hade passat utmärkt att lyssna på i bilen dit när morfar körde med knäna:)
Fint, så därför vore det väl trist om du tog bort ditt konto.
...att kommentera ett inlägg i veckan kanske man hinner i alla fall?


Haha, körde med knäna en klassiker! :)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag gillar låten och lyssnar gärna på mer folkmusik från dig och andra.  :wub: Don't stop!

jag har för dålig insikt på denna genre, ge mig en flaska Absinth och jag ska omvärdera!

aROCKER, du behöver en flaska Skogsstjärnan för den här stilen... ;)
Jaa, usch bra!  :P


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil

Men om det ska vara en ömsesidig grej som jag egentligen vet att det är, så får jag respektera det och sluta posta egna trådar helt enkelt :P

...varför inte börja att posta i andras trådar istället bara? :) Så går man inte miste om fin musik från dig.
« Senast ändrad: 26.07.2023, 16:57:47 by Emlan »


riskokarn

  • Gäst


Haha, körde med knäna en klassiker! :)

Jag ska också börja köra med knäna så snart jag får barnbarn;)

Men om det ska vara en ömsesidig grej som jag egentligen vet att det är, så får jag respektera det och sluta posta egna trådar helt enkelt :P

...varför inte börja att posta i andras trådar istället bara? :) Så går man inte miste om fin musik från dig.



du har väl rätt :P problemet är väl att tiden inte finns, men jag får jobba upp statsen som sagt och ligga lågt sen! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Haha, körde med knäna en klassiker! :)
Jag ska också börja köra med knäna så snart jag får barnbarn;)
Men om det ska vara en ömsesidig grej som jag egentligen vet att det är, så får jag respektera det och sluta posta egna trådar helt enkelt :P
...varför inte börja att posta i andras trådar istället bara? :) Så går man inte miste om fin musik från dig.
du har väl rätt :P problemet är väl att tiden inte finns, men jag får jobba upp statsen som sagt och ligga lågt sen! :D

Here we go!

Nyfiken på "Körde med knääna". Är det så man kan använda händerna till annat, snacka i telefon, svara på inlägg på kontrollrummet i telefon o.s.v?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Bra med två "ä" där! Det är så man säger det i mina trakter:)

« Senast ändrad: 26.07.2023, 17:04:28 by Emlan »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nyfiken på "Körde med knääna". Är det så man kan använda händerna till annat, snacka i telefon, svara på inlägg på kontrollrummet i telefon o.s.v?

Bra med två "ä" där! Det är så man säger det i mina trakter:)
Haha, det är nog inte att rekommendera!
Man kan göra det bara som ett litet trick för att imponera! Det är lagom avancerat till att börja med:)
Lycka till! :)


Berätta nu!!! Hur eller vad gör man då man kör med knääna?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Berätta nu!!! Hur eller vad gör man då man kör med knääna?

...endast på privat sjöväg utan annan trafik.
« Senast ändrad: 26.07.2023, 17:01:27 by Emlan »


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Här kan jag dra en story som min körlärare från S-vall berättade när jag skulle på halkbana -87

Han hade en elev som när han fick körkortet for över på andra sidan och av vägen på en helt öppen fin raksträcka i dagtid:

Polisen undrade minst sagt hur detta kunde ske!?

-Jag höll i en dricka i vänstra handen erkände han tillslut.
- Inte ska du väl behöva hamna i diket för det?

Då kröp det fram att han hade en varmkorv i högra och då polisen menade på att det är ju raksträcka så ratta med knäna fanns det dom som gjort förr och bättre.
Då kommer hela sanningen:
-Jo, flickvännen och jag kysstes!   :wacko: