Forum > Demolåtar
Gurano - Harmonisk disharmoni
egghuvud:
Hmmm det är lite bumbligt och grötigt i mellanregistret. Trummorna känns låga och lite dynamikfattiga. KUl idé, kanske kan bli något, men det borde väl stramas upp och arrangeras. Just nu känns det mest som musikliska fragment. :)
Gurano:
--- Citat från: egghuvud skrivet 25.08.2010, 13:38:06 ---Hmmm det är lite bumbligt och grötigt i mellanregistret. Trummorna känns låga och lite dynamikfattiga. KUl idé, kanske kan bli något, men det borde väl stramas upp och arrangeras. Just nu känns det mest som musikliska fragment. :)
--- Slut citat ---
Jäpp - bumligt å grumligt e de - ett rent skitljud rent ut sagt :D
Trummor ska jobbas vidare på eller bytas till nåt annat kul ljud - vi får se
Tycker nog inte själv att det ska stramas mer - i mitt öra så är stramningen bra, likaså styrfart och arr. Man måste ha ett holistiskt öra - detta är fragment i helheten helt enkelt. :wacko: ;)
--- Citat från: Eko skrivet 25.08.2010, 02:10:21 ---Först gillade jag inte den fula guran men efter några lyssningar så tror jag att jag har svårt att leva utan den :lol: Skulle kanske ändå på nåt sätt vilja höra den med en snygg gura som inte dränker allt det andra fina du har fått till - ganska häftigt hur du har fångat den österländska skalan på solot eller melodien eller hur man ska säga. Jag tycker att trummorna kommer bort lite i mixen och jag saknar tablas, citaren kunde gärna ljuda lite mer också.
--- Slut citat ---
hehe sicken tur att du lyssnade ett par gånger till, så att guraljudet fick en chans att etsa sig fast. :lol:
Det blir nog inget rent guraljud på denna. Jo du har rätt - jag ska jobba vidare med trummorna/alternativt byta ut dem.
Citaren är nu höjd ett litet snäpp, likaså xylofonen - möjligen är guraljuden lite lite ljusare nu oxå....å lite sämre :D
Höj volymen så hörs skitljudet riktigt bra :ph34r:
Tack båda för lyss å tyck
Gurano
Clemens:
Bra musik! :D
asti:
Fräcka gitarrljud och musiken bär din omisskännliga signatur! :)
Håller med Egghuvud om att det är lite grötig ljudbild och att trummorna borde vara lite mer framhävda.
Du får nog skära lite här och där och kanske dra ner lite på reverbet för att få en klarare ljudbild.....?
Kanske separera dom lite mer i stereobilden. Som alltid bra ös! :)
MaxB:
Kommer med samma sak som jag sagt i flera andra trådar (fast jag inte har en aning om vad jag snackar om): - Jag vill att trummorna ska köra åttondelar.
I nästa stund hör jag att trummorna i andra hälften av låten faktiskt spelar som jag tycker att trummorna i första delen också ska spela.
Roligt med orientaliska tongångar.
Jag tror det skulle bli en höjdare om alla, inklusive trummorna, samtidigt tillåts kliva ur den inständga ljudlådan och får blomstra i frekvensrika tongångar med diskanten reclaimad.
Att musiken liksom får komma ur bubblan, att såpbubblan spricker och allt hörs som det ska...
Vem fixar musikvideom med instrument och musiker inständga i en såpbubbla, en illuster illustration?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida