Kontrollrummet

Fredrik Hägerstrand - In The Beginning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hej nu kommer jag med en halvfärdig instrumentalsång. Men jag har fastnat i kreativiteten nu. Så nu vill jag ha förslag och tankar om denna sång!



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här känns inte halvfärdig utan som är ett intro, en början på något... som du vill komma på.
Eller så kan det vara avslutningen på en låt. Efter 27 sekunder då flöjtliknande melodin försvinner, stannar stycket av och återgår till vila. Kanske är det i själva verket slutet på en låt...

Om du inte kommer på vad du vill fortsätta med kanske den får vila ett tag eller att du hittar på något helt annat. Sen kan det gå att koppla ihop de två delarna till en.

Jag kan inte kommentera så mycket mer, förrän jag hör vad som kommer före, eller efter.
« Senast ändrad: 24.08.2010, 09:42:53 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Det är nog som MaxB säger...att den saknar en del, dels så behöver man jobba lite med ljudbilden (borde få till lite fetare ljud enligt mig), sedan behövs kanske någon slinga som snurrar runt synthen på ett intrikat sätt. En förlängning tarvas/behövs oxå.

Tack för att du bjuder på ideer i tidigt stadium - alltid kul att följa en idé från början till slut. Lägg gärna upp mer om du fortsätter på denna!

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Tack för svaret!

Först och främst måste jag säga att jag har tänkt att den ska bli längre självklart. Det är ju därför jag kommer ut med den här för att se om ni har några ideér på den. Jag har inte mixat eller ens rört volymkontrollen än så det gör jag nog i slutet av denna processen.

Jag ville bara höra om detta är något att jobba vidare på, hur kan fortsättningen låta?

Som sagt den kommer och bli längre! ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är ju därför jag kommer ut med den här för att se om ni har några ideér på den.
Jag ville bara höra om detta är något att jobba vidare på, hur kan fortsättningen låta?
Som sagt den kommer och bli längre! ;)

Jag tror att det vara är du, som vet om det är något du vill jobba vidare på. Jag tror inte du ska fråga andra hur den ska fortsätta. Det bästa är att du själv hittar på fortsättningen.

Ser fram mot mer!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google