Kontrollrummet

Wernborg - Under resans gång (jazz)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Under resans gång
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Sökjazz
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 20100820
FORMAT: mp3

Hade ett basriff och lät resten födas under resans gång. Kanske finns ett par teman att renodla. Eller så kanske det är bra så här?

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/20100820jazz.mp3[/mp3]
Wernborg - Under resans gång


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Spelskickligheten verkligen rinner ur hörlurarna som vanligt när du ger dig ut i fimmorna av jazztobakinfluerad musik :D

Behållningen är framföralt bas o trummor, som känns som en gedigen bakgrund till keys (som kan höjas i volym?) och gitarr.

grymt :) tycker det funkar som det är faktiskt
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fimmorna är ett nytt ord, kombinerat av "dimmorna" och "fumes"  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hmm. Varför la ja denna under "Färdiga"? Nån som vet?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jazztobak?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Måste varit oljegrundfärgen jag umgicks med tidigare i eftermiddags. Till efterrätt - Bowmore och Monte Cillo


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Asballt lite snöpligt slut dock
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jättesnyggt! Väldigt fin ljudbild och kalasbra spelat!
Jag gillar jazz och det är ju inte så många sådana inslag här på KR,
så desto roligare när det dyker upp något och framför allt så här bra!
Om man fick önska så vore det att du byggde upp ett avsnitt med mer dynamik,
energi och frenesi från alla inblandade instrument, med lite "vilda" harmonier på elpianot
och mer ös på trummor och bas.
Men detta räcker långt!


clavinova

  • Gäst
Snygga ljud men i mina öron mer ett jam på sena kvällskvisten. Ett gäng som samlas och testar lite olika ideer.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kalas!..Var lite inne på sån här musik blandat med lite mer symfoniska inslag, när jag var yngre..speciellt ett band
( Svenskt ) kommer nu inte ihåg vilket?..men lät så här på ett ungefär..måste säga att du är en riktigt bra musiker! :)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Det låter skitbra detta. Kul med jazz på KR!  ;)

Det enda jag saknar är ngn slags återkommande melodi som kan knyta ihop säcken lite. För mig blir det lätt lite för mycket med jazz om det låter som om det är 5 pers i ett rum som vardera spelar varsin låt. Inte för att ditt stycke är så, och utsvävande improvisationer i all ära, men det är gött om "musikerna" samlas stundtals vid ett fast riff eller dylikt. Det är min åsikt iaf!  ;)

Mer av sånt här! Blev speciellt imponerad av pianoliret, det tycker jag du borde ha mer i fokus. Kanske ett annat ljud, typ lite smutsigt Rhodes eller ngt liknande.

Spelar du trummorna också eller är det datoriserat?
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Asballt lite snöpligt slut dock
Tackar. Slutet är bara kapat. Får hitta på något där.

Jättesnyggt! Väldigt fin ljudbild och kalasbra spelat!
Jag gillar jazz och det är ju inte så många sådana inslag här på KR,
så desto roligare när det dyker upp något och framför allt så här bra!
Om man fick önska så vore det att du byggde upp ett avsnitt med mer dynamik,
energi och frenesi från alla inblandade instrument, med lite "vilda" harmonier på elpianot
och mer ös på trummor och bas.
Men detta räcker långt!
Tack så mycket. Har lyssnat några gånger så här dagen efter och du har helt rätt. Det blir lite jämntjockt. Ska plocka fram Dynamik-Harry vid tillfälle.

Snygga ljud men i mina öron mer ett jam på sena kvällskvisten. Ett gäng som samlas och testar lite olika ideer.
Ok.

Kalas!..Var lite inne på sån här musik blandat med lite mer symfoniska inslag, när jag var yngre..speciellt ett band
( Svenskt ) kommer nu inte ihåg vilket?..men lät så här på ett ungefär..måste säga att du är en riktigt bra musiker! :)
Finemang. Tackar.

Det låter skitbra detta. Kul med jazz på KR!  ;)

Det enda jag saknar är ngn slags återkommande melodi som kan knyta ihop säcken lite. För mig blir det lätt lite för mycket med jazz om det låter som om det är 5 pers i ett rum som vardera spelar varsin låt. Inte för att ditt stycke är så, och utsvävande improvisationer i all ära, men det är gött om "musikerna" samlas stundtals vid ett fast riff eller dylikt. Det är min åsikt iaf!  ;)

Mer av sånt här! Blev speciellt imponerad av pianoliret, det tycker jag du borde ha mer i fokus. Kanske ett annat ljud, typ lite smutsigt Rhodes eller ngt liknande.

Spelar du trummorna också eller är det datoriserat?
Tack. Det finns ju ett par teman i stycket. Jag tror jag ska renodla arret kring dom och låta dom återkomma ibland och sedan flippa ut emellan.
Trummorna är fingertrummat via midikeyboard.


freddy

  • Gäst
Skön musik att ha i bakgrunden. Jag blev mest impad av basspelet faktiskt, är det samplingar? Gillar ljudet du fått till och de snygga utsvävningarna. Berätta gärna vad du använder.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mys på kvällskvisten!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skön musik att ha i bakgrunden. Jag blev mest impad av basspelet faktiskt, är det samplingar? Gillar ljudet du fått till och de snygga utsvävningarna. Berätta gärna vad du använder.
Fan va kul. Basen är alldeles riktig elbas.  :D

En Ibanez soundgear fyrsträngad. Går via en Boss-kompressor rakt in i ljudkortet. Sen inget mer. Basen har aktiva mikar och jag har blandat sound mellan halsmikarna som är av precisiontyp och stallmiken som är jazzbastyp.

Mys på kvällskvisten!
Tack.


freddy

  • Gäst
Fan va kul. Basen är alldeles riktig elbas.  :D

En Ibanez soundgear fyrsträngad. Går via en Boss-kompressor rakt in i ljudkortet. Sen inget mer. Basen har aktiva mikar och jag har blandat sound mellan halsmikarna som är av precisiontyp och stallmiken som är jazzbastyp.


Coolt, skitbra "rattat". Tycker basljudet sitter som en sportmössa. Kul att det ändå gick att få till med så enkla medel.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
( Svenskt ) kommer nu inte ihåg vilket?..men lät så här på ett ungefär..måste säga att du är en riktigt bra musiker! :)

Kornet? De lät kanske inte så här funkiga?
Lyssnat några gånger. Jag tycker det är hur coolt som helst. Gunget är ju påtagligt!  :D
Det som stör mig är när jazz-guran (i mitten) lirar ett rätt så snyggt tema så ligger stratan(?) för mycket "på"
med "sina" grejor (03:10-). Han kan lugna sig emellanåt.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är din verkliga hemma-arena tycker jag, vilket skönt gung på alla instrumenten, du imponerar med spelskicklighet, rytmer, jag älskar din gitarr och basgångarna :P

Hoppas verkligen du framför det här lajv nån gång, men då får du handplocka musiker som kan matcha detta :D

Bravo!

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan