Forum > Demolåtar

equality - Sensommarlåt

<< < (2/7) > >>

Clemens:
Tjena EQ!

Snyggt!  Gillar verkligen det sparsmakade arret..den här vill man höra sång på! Du har ett speciellt sätt att framföra dina låtar vilket gör att man direkt vet vem det är som står bakom, bra!..Kommer sången? /C

Tokai:
När visparna kommer in lyfts låten direkt. Får mig att tänka att dom borde komma in efter bara två takter, där pianot kommer in. Bra kan bara bli bättre. Där visparna kommer in nu bygg på med nåt nytt instrument. Bara mitt förslag.
Skön sommarlåt när sommaren snart lämnar oss, fint att minnas.

equality:
Kornstad: La upp denna på tok för tidigt och efter att ha lyssnat en del på den i bilen upp till Värmland inser jag att det finns mycket att förändra i struktur, arr och en del harmisar. Tack Andréas!
Eko: Håller med om att det är lite taffligt där i tredje nedgången på refrängen. Tror mig veta hur det skall vara nu och hoppas på ny version så småningom. Kul att du tror på låten som sådan tror jag att jag kan läsa mig till. Thnx Ekot!
Clemens: Tjenna, tjenna! Sång skall det nog bli. Jo jag är nog ganska smal i mitt genreval, kan liksom inget annat om jag ens kan den. Kul att det verkar funka! Tack!
Tokai:  :wub: Låten är knasigt uppbyggd nu. Skall ju inte börja med refräng utan en mollig vers som skall vara lite mer distinkt än nu. Refrängen kan sen komma in med ståbas och vispar hade jag tänkt för att förstärka kontrasten. Tack för uppmuntrande feedback och tips!

equality:
Ny version med kontrabas, justerat nivåer, strukturerat om lite.

Kornstad:
Mycket snyggt!   Känner ännu mer för en sång till detta nu.
Det finns en riktigt bra melodi till det där någonstans, jag känner den men har inte riktigt fått fram den ännu.     :)

Nivåerna är riktigt bra nu och det blir riktigt skönt med basen, även om den går lite väl långt ner på skalan på ett par ställen.
Testa att gå uppåt där istället kanske. Avslutet på verserna är det främst som jag tänker på.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion