Forum > Demolåtar

equality - Sensommarlåt

(1/7) > >>

equality:
LÅTNAMN: Namlös arbnamn Sensommarlåt
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: ca 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Blir alltid lite inspirerad till musik på sensommaren. Nån slags desperation över att sommaren är slut förmodligen. Tidig skiss, kanske nåt att utveckfla eller för smörigt? Behövs bas eller räcker basljudet i gitarren?

Ursäkta boxen men kan ju inte gärna lägga upp den bland färdiga.

Ny version 23/8. Lade till bas, justerade nivåer och reverb.

http://www.box.net/shared/t53b9m3kqo

asti:
Absolut inte för smörigt! Skön, soft, jazzig låt åt Jan Lundgren-hållet. Härliga harmonier!
Pianot behöver nog tajtas till på några ställen där det känns som att det ligger aningen för tidigt.
En ståbas tror jag skulle höja, även om det låter bra så här. Fin låt!

equality:
Kul asti! Tack för snabb och värdefull feedback. Blir inget mer jobb med denna på några dagar då jag nu drar till Värmland. Får kolla upp Jan Lundgren. Tack för tipset!

Kornstad:
Låter riktigt skönt detta häringa.
Jag skulle nog velat sänka pianot en aning i volym, eller ännu hellre, byta till ett något softare pianoljud. Det känns aningen hårt i kontrast mot det riktigt sköna guralunket....

Bas går helt klart hem här, men funkar bra även utan.
En skön sång till hade suttit som en smäck, men det är ändå riktigt bra även utan....

hmmmm....när jag tänker efter så det knakar så skulle jag nog gärna ha sång, bas och softare piano.   ;)

Eddi:
En superduper bra EQ-låt sojm i nuläget saknar sång men det blir nog nåt eller hur. Mina nits är att guran låter för forcerad vid nedgångarna i början du får inte rätt flyt där. Bra gura öljud dock. Pianot som andra har kommenterat är för högt och spricker skulle dra ner vollen och ökat verben på det. men bra lirat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion