Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Jaki Song- End Of Time- Video

<< < (4/7) > >>

Clemens:

--- Citat från: Bribedant skrivet 22.08.2010, 01:12:43 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 21.08.2010, 23:26:44 ---
--- Citat från: equality skrivet 20.08.2010, 00:48:41 ---Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

--- Slut citat ---

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C

--- Slut citat ---

Krita på svarta tavlan... eller 20tums sågklinga mot nyfälld tall  :P Men den stör inte mig faktiskt. Du får nog krypa till korset C. och lägga på en tajt eurodisco bas iallafall. Skulle väl locka lite fler till dansgolvet liksom.

--- Slut citat ---

8GB USB-sticka räcker? ;) tnx /C

Clemens:

--- Citat från: freddy skrivet 20.08.2010, 15:52:06 ---Låter bra! Välbalanserat i mixen, dock saknas basen nästan helt?

Genomarbetat som alltid när det gäller dina prylar. Låten är mysig och behaglig, men sticker inte ut så mycket. Men det behövs ju inte alltid heller.

Kul dessutom med samarbeten över nätet såhär, chrome har ju också hittat en sångerska på det viset. Finns mycket talanger på myspace-sidor och dylikt, hur träffades ni? :)

--- Slut citat ---

Tjena Freddy!

Ja..Jaki tog kontakt via Reverbnation..var ju lite skoj...nä..den sticker inte ut onödigt mycket om man säger så..
Har faktiskt fått en del kontakter via den sajten..annars är den väl som alla andra, fast gigantisk, sajten alltså..
 :) /C 

Clemens:

--- Citat från: clavinova skrivet 20.08.2010, 23:12:29 ---Grymrackarns bra!!! Snygg prod, kanonbra sångerska, bra låt! Den här tog jag till mig direkt. Visserligen håller jag med om att det saknas botten så på med den och sedan är den än bättre. Fattar inte hur du kan få till det där kristallklara ljudet du ofta har?

--- Slut citat ---

Tjena Clav..
Vad har du för spännande projekt? Kul att du gillar! När det gäller det "kristallklara" ljudet så vet jag inte riktigt..
Brukar vara noga med att placera allting i olika frekvenser..skär mest, till 98%..och tunna ut de ljud som inte behöver energi, som basen tex.. :D, oxo att ljuden spelar  ihop ordentligt från början... Tack! /C

Clemens:
Ja, lite kul är det allt!...No1 "Alternative music" i Canada på reverbnation :)

http://www.reverbnation.com/main/bes_chart?genre=alternative&genre_geo=National&page=12#!/jakisong

mahan:
Tjou Clemens et comp!
Härlig sångartös du hittat, kristallklart snyggt sjunget!
Låten som helhet väcker dock icke stora känslor utan att arret fixas så att a-del och b-del och chorus helt klart skiljs åt, behovet av kontrast och överraskningsmoment saknas nu helt, nu löper låten jämntjockt igenom.

DETTA ÄR DEFINITIVT NÅT ATT JOBBA VIDARE PÅ, EUROPAMARKNADEN BEHÖVER DETTA!

h.. johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion