Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Jaki Song- End Of Time- Video

<< < (3/7) > >>

Clemens:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.08.2010, 22:27:14 ---Väldigt behagligt. Superskön ljudbild och bra låt.

Får instämma i bassaknaden.
Kanske kunde det funka om resten av soundet matchade, typ Ultravox som brukade ha supertighta små ljudbilder med ganska lite bas och nästan reverbfritt. Men detta är ju ingen sån låt?

Kanske saknas något som skaver lite?

Bra bra bra!!!

--- Slut citat ---

Tack! Hmm.. basen funkar inte som jag tänkt då..Kan ju säga att jag hade ett elände å få till mixen i denna låt. det var så pass att jag funderade på att låta mixen gå till någon annan..Nä.. får väl kolla lite till på basen då..
Nåt som skaver saknas nog!  :D "Calling you" snart klar, sorry att det dröjde så länge.. (med snygga gitarrer från dig )  :)  /C

clavinova:
Grymrackarns bra!!! Snygg prod, kanonbra sångerska, bra låt! Den här tog jag till mig direkt. Visserligen håller jag med om att det saknas botten så på med den och sedan är den än bättre. Fattar inte hur du kan få till det där kristallklara ljudet du ofta har?

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2010, 00:09:40 ---Trevlig som annat man hör på nattradion. Inte så spännande men det behövs inte.

--- Slut citat ---

Tjena MaxB

Menar du att den inte behövs på nattradion?  :unsure:

Clemens:

--- Citat från: equality skrivet 20.08.2010, 00:48:41 ---Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

--- Slut citat ---

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C

Bribedant:

--- Citat från: Clemens skrivet 21.08.2010, 23:26:44 ---
--- Citat från: equality skrivet 20.08.2010, 00:48:41 ---Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

--- Slut citat ---

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C

--- Slut citat ---

Krita på svarta tavlan... eller 20tums sågklinga mot nyfälld tall  :P Men den stör inte mig faktiskt. Du får nog krypa till korset C. och lägga på en tajt eurodisco bas iallafall. Skulle väl locka lite fler till dansgolvet liksom.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion