Kontrollrummet

Clemens feat Jaki Song- End Of Time- Video

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil



LÅTNAMN:            End of time
ARTIST/GRUPP:     Clemens/ Jaki Song
GENRE:                Electronica, alternative
LÅTLÄNGD:           5:33
KOMPOSITÖR:       Clemens / Jaki
PRODUCENT:         Clemens
Gitarr :                 Rad
Sånginspelning :     Stephane Carreau
Text :                  Jaki/ Daniel Edwards
INSPELNINGSÅR:    2010
FORMAT:              mp3


End of time
Lyrics by : Jaki Song,/Daniel edwards




In the darkest times I’ve found

The strength in me unknown

Listening to my heart

bleeding…

 

Through the haze I’d walk on shore

Filled with Diamond snow

Been lost here once before

 

*1 Quand je sens… la pluie.. qui vient  :  (When I feel the rain coming)

Et je voie...  les yeux… du ciel: (And I see the eyes of the sky)

Dans mon  Coeur… l’amour.. se tient  : (in my heart love holds still)

Et je pris… etand… tes ailes: ( And I pray, spread your wings)

 

In the End of time…  love so devine

Take me higher…  off the ground..

In the open sky..   The clouds on fire…

Summer snow.. winter rain..

 

*1 Quand je sens… la pluie.. qui vient  :  (When I feel the rain coming)

Et je voie...  les yeux… du ciel: (And I see the eyes of the sky)

Dans mon  Coeur… l’amour.. se tient  : (in my heart love holds still)

Et je pris… etand… tes ailes: ( And I pray, spread your wings)



Tog tid denna, men nu är den klar. Collab med en Kanadensisk sångerska, Jaki song. Refrängen blev på franska.. Kommer göra en dance, film å  radioversion..detta är radioversionen  :)

Behöver hjälp med friska öron nu..har inte lagt DeEsser men på gränsen? Annars bara å tycka till om mix å låt!
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:28:35 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul med internationella project - har egentligen inget negativt att säga möjligen att bas och mellanregistret är lite tunt i förhållande till vad låten i övrigt innehåller. Hon har god röst och den kan nog crispas till lite ytterligare utan att deesser behövs.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Väldigt behaglig ljudbild och klanderfritt utfört.
Men som EKO oxo var inne på vart är Botten ??? det finns ju inga frekvenser i dom nedre regionerna.
Sången är jätte bra,men lite väl reverb:ad och lite luddig.
Bara lite småputts och det här är hemma!! ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevlig som annat man hör på nattradion. Inte så spännande men det behövs inte.
« Senast ändrad: 20.08.2010, 01:48:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
dubbelpost
« Senast ändrad: 20.08.2010, 01:48:34 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Låter bra! Välbalanserat i mixen, dock saknas basen nästan helt?

Genomarbetat som alltid när det gäller dina prylar. Låten är mysig och behaglig, men sticker inte ut så mycket. Men det behövs ju inte alltid heller.

Kul dessutom med samarbeten över nätet såhär, chrome har ju också hittat en sångerska på det viset. Finns mycket talanger på myspace-sidor och dylikt, hur träffades ni? :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul med internationella project - har egentligen inget negativt att säga möjligen att bas och mellanregistret är lite tunt i förhållande till vad låten i övrigt innehåller. Hon har god röst och den kan nog crispas till lite ytterligare utan att deesser behövs.

ja..lite skoj...kommer med svar om bas lite längre ner eftersom alla tycker det saknas bas... :) Tycker själv att det är gränsfall för DeEsser som det är nu, lite mera väss och det slår igenom märkte jag.. men finns andra sätt, kanske kan tunna ut lite mer i nedre mellan..

Tackar! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt behaglig ljudbild och klanderfritt utfört.
Men som EKO oxo var inne på vart är Botten ??? det finns ju inga frekvenser i dom nedre regionerna.
Sången är jätte bra,men lite väl reverb:ad och lite luddig.
Bara lite småputts och det här är hemma!! ;)

Jo..var ett litet experiment, nästan ingen bas alls, men med driv i Bd..kanske bara blev konstigt, men jag tycker det funkar ändå? Sången..fem dubbar på refrängen där det mesta av det blöta ligger..skall nog ner lite, leaden har inte så mycket reverb men en del delay..

Tack för input! /C   


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Väldigt behagligt. Superskön ljudbild och bra låt.

Får instämma i bassaknaden.
Kanske kunde det funka om resten av soundet matchade, typ Ultravox som brukade ha supertighta små ljudbilder med ganska lite bas och nästan reverbfritt. Men detta är ju ingen sån låt?

Kanske saknas något som skaver lite?

Bra bra bra!!!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt behagligt. Superskön ljudbild och bra låt.

Får instämma i bassaknaden.
Kanske kunde det funka om resten av soundet matchade, typ Ultravox som brukade ha supertighta små ljudbilder med ganska lite bas och nästan reverbfritt. Men detta är ju ingen sån låt?

Kanske saknas något som skaver lite?

Bra bra bra!!!

Tack! Hmm.. basen funkar inte som jag tänkt då..Kan ju säga att jag hade ett elände å få till mixen i denna låt. det var så pass att jag funderade på att låta mixen gå till någon annan..Nä.. får väl kolla lite till på basen då..
Nåt som skaver saknas nog!  :D "Calling you" snart klar, sorry att det dröjde så länge.. (med snygga gitarrer från dig )  :)  /C



clavinova

  • Gäst
Grymrackarns bra!!! Snygg prod, kanonbra sångerska, bra låt! Den här tog jag till mig direkt. Visserligen håller jag med om att det saknas botten så på med den och sedan är den än bättre. Fattar inte hur du kan få till det där kristallklara ljudet du ofta har?


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Trevlig som annat man hör på nattradion. Inte så spännande men det behövs inte.

Tjena MaxB

Menar du att den inte behövs på nattradion?  :unsure:


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C

Krita på svarta tavlan... eller 20tums sågklinga mot nyfälld tall  :P Men den stör inte mig faktiskt. Du får nog krypa till korset C. och lägga på en tajt eurodisco bas iallafall. Skulle väl locka lite fler till dansgolvet liksom.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inte helt min stil, låter som upp-poppad klassik musik och jag brukar ha svårt för det. Det hindrar inte att  jag tycker det är SNYGGT. Mixen mycket välgjord. Det kommer dock en synth, första gången vid 00:56, som låter så där vasst som när nån skrev med ny krita på svarta tavlan. Annars väldigt gediget jobbat!  :)

Tjena Eq

Den är på krita..synthen alltså  :)  nä.. kollar på det.. Tack! /C

Krita på svarta tavlan... eller 20tums sågklinga mot nyfälld tall  :P Men den stör inte mig faktiskt. Du får nog krypa till korset C. och lägga på en tajt eurodisco bas iallafall. Skulle väl locka lite fler till dansgolvet liksom.

8GB USB-sticka räcker? ;) tnx /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter bra! Välbalanserat i mixen, dock saknas basen nästan helt?

Genomarbetat som alltid när det gäller dina prylar. Låten är mysig och behaglig, men sticker inte ut så mycket. Men det behövs ju inte alltid heller.

Kul dessutom med samarbeten över nätet såhär, chrome har ju också hittat en sångerska på det viset. Finns mycket talanger på myspace-sidor och dylikt, hur träffades ni? :)

Tjena Freddy!

Ja..Jaki tog kontakt via Reverbnation..var ju lite skoj...nä..den sticker inte ut onödigt mycket om man säger så..
Har faktiskt fått en del kontakter via den sajten..annars är den väl som alla andra, fast gigantisk, sajten alltså..
 :) /C 



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Grymrackarns bra!!! Snygg prod, kanonbra sångerska, bra låt! Den här tog jag till mig direkt. Visserligen håller jag med om att det saknas botten så på med den och sedan är den än bättre. Fattar inte hur du kan få till det där kristallklara ljudet du ofta har?

Tjena Clav..
Vad har du för spännande projekt? Kul att du gillar! När det gäller det "kristallklara" ljudet så vet jag inte riktigt..
Brukar vara noga med att placera allting i olika frekvenser..skär mest, till 98%..och tunna ut de ljud som inte behöver energi, som basen tex.. :D, oxo att ljuden spelar  ihop ordentligt från början... Tack! /C



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Clemens et comp!
Härlig sångartös du hittat, kristallklart snyggt sjunget!
Låten som helhet väcker dock icke stora känslor utan att arret fixas så att a-del och b-del och chorus helt klart skiljs åt, behovet av kontrast och överraskningsmoment saknas nu helt, nu löper låten jämntjockt igenom.

DETTA ÄR DEFINITIVT NÅT ATT JOBBA VIDARE PÅ, EUROPAMARKNADEN BEHÖVER DETTA!

h.. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjou Clemens et comp!
Härlig sångartös du hittat, kristallklart snyggt sjunget!
Låten som helhet väcker dock icke stora känslor utan att arret fixas så att a-del och b-del och chorus helt klart skiljs åt, behovet av kontrast och överraskningsmoment saknas nu helt, nu löper låten jämntjockt igenom.

DETTA ÄR DEFINITIVT NÅT ATT JOBBA VIDARE PÅ, EUROPAMARKNADEN BEHÖVER DETTA!

h.. johan
Tjena Johan!

Ja.. är nog benägen att hålla med, blev lite trist å jämntjock..men gör nog inte mer med denna. Tack! C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Blev en video åxo...gjord av ett litet företag i Kanada..vet inte syftet riktigt..
Känns som någon slags reklam för reverbnation, nåja kul i alla fall.. :)


asti

  • Gäst
Tycker det är rätt skönt att det inte finns någon pumpande euro-disco bas,
blir i stället en skön, avkopplande ljudbild! Snygg sång och fin mix/arr.
Kanske som Mahan var inne på att det skulle "fylla på" med något i refräng-delen
för att ge mer variation....kör, gitarr, stråkar, percussion....?
Videon tycker jag inte tillför något. Men bra låt!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker "kritan" har försvunnit nu eller har min diskanthörsel sjunkit ytterligare?  :D Inte min musik men j-ligt snyggt fixad och grattis till 1:a-placeringen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ljudbilden är perfa!

Versen: Lite för simpelt komp för mina öron. Jobbar mer på trumsen? Tjejen sjunger som en ängel!
"Refrängen" lyfter det hela lite.

Men ävne där påminner mig kompet om "melodic trance" (som jag hatar, lite för monotont och känns slafsigt ihopsatt)

Men jag gillar att lyssna på det ändå. Drömsk känsla, och man lyfts liksom till sfärer av astrala projektioner efter ett tag :D

INgen av mina favoriter från dig,som det är nu, men helt klart en skön låt!

synth ostinatot i bakgrunden kunde dessutom varieras lite :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjou Clemens et comp!
Härlig sångartös du hittat, kristallklart snyggt sjunget!
Låten som helhet väcker dock icke stora känslor utan att arret fixas så att a-del och b-del och chorus helt klart skiljs åt, behovet av kontrast och överraskningsmoment saknas nu helt, nu löper låten jämntjockt igenom.

DETTA ÄR DEFINITIVT NÅT ATT JOBBA VIDARE PÅ, EUROPAMARKNADEN BEHÖVER DETTA!

h.. johan
Tjena Johan!

Är på besök i Svedala förstår jag..sorry för sena svar..har väl inte varit på forumhumör på sistone..jo den här låten lever sitt eget liv..skulle bara ha varit en parentes.. kommer inte göra mer med denna, den får möta sitt eget öde  :D Tack å ha så kul! /C 



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker det är rätt skönt att det inte finns någon pumpande euro-disco bas,
blir i stället en skön, avkopplande ljudbild! Snygg sång och fin mix/arr.
Kanske som Mahan var inne på att det skulle "fylla på" med något i refräng-delen
för att ge mer variation....kör, gitarr, stråkar, percussion....?
Videon tycker jag inte tillför något. Men bra låt!

Så här i efterhand så skulle man inte dragit på så mycket..ligger alldeles för mycket instrument och bråkar..men gick överstyr nånstans..Tack för schyssta kommentarer! /C :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ljudbilden är perfa!

Versen: Lite för simpelt komp för mina öron. Jobbar mer på trumsen? Tjejen sjunger som en ängel!
"Refrängen" lyfter det hela lite.

Men ävne där påminner mig kompet om "melodic trance" (som jag hatar, lite för monotont och känns slafsigt ihopsatt)

Men jag gillar att lyssna på det ändå. Drömsk känsla, och man lyfts liksom till sfärer av astrala projektioner efter ett tag :D

INgen av mina favoriter från dig,som det är nu, men helt klart en skön låt!

synth ostinatot i bakgrunden kunde dessutom varieras lite :)

Tjena Divi!

Ja..skulle nog så här i efterhand gjort den annorlunda.Ganska lustigt egentligen..så fort man gör avkall, å inte går på magkänsla, så lyser det igenom. Kul att den underhöll i alla fall!  :D Tack! /C



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker "kritan" har försvunnit nu eller har min diskanthörsel sjunkit ytterligare?  :D Inte min musik men j-ligt snyggt fixad och grattis till 1:a-placeringen!

Jo du hör rätt!..blev ju tvungen att sänka..Jaki tyckte den störde sången en smula, om man säger så  :D

Tack! /C