Kontrollrummet

Freddy - Tro Inte

gäst · 36 · 5644

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?

Tack!

Musik:

[mp3=200,20,0,center][/mp3]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 13:44:01 by freddy »


asti

  • Gäst
Du får till ett väldigt snyggt, tungt sound i den här "hårdrocksballaden"!
Fina gitarrer och mycket bra sång. Någon lite överraskande harmoniföljd
hade kanske inte varit så dumt, men det ska väl iofs inte bli ett självändamål.
Ett par detaljer som jag reagerade på vad gäller sången/texten:
Du tvekar lite på "Någonting" vid "Att någonting håller mig kvar".
Om du skippar "att" i  "Nej, tro inte att jag stannar kvar" och även
i dom två följande raderna får du ett naturligare flyt i sången där, tror jag.
Skulle gärna vilja ha ett härligt "Freddy-gitarrsolo" i slutet!  :)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Riktigt bra låt detta.. Vacker melodi och mycket bra sång.. En något oväntad sångslinga, kan jag tycka.. Håller med Asti om att här borde ett av Dina vackra solon ha fått lite utrymme..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


freddy

  • Gäst
Du får till ett väldigt snyggt, tungt sound i den här "hårdrocksballaden"!
Fina gitarrer och mycket bra sång. Någon lite överraskande harmoniföljd
hade kanske inte varit så dumt, men det ska väl iofs inte bli ett självändamål.
Ett par detaljer som jag reagerade på vad gäller sången/texten:
Du tvekar lite på "Någonting" vid "Att någonting håller mig kvar".
Om du skippar "att" i  "Nej, tro inte att jag stannar kvar" och även
i dom två följande raderna får du ett naturligare flyt i sången där, tror jag.
Skulle gärna vilja ha ett härligt "Freddy-gitarrsolo" i slutet!  :)

Tackar asti, låten kom av bara farten för en tid sen :) Kul ibland att hålla tillbaka och göra något så enkelt som detta, men ändå försöka variera arret. Du har nog rätt i din analys av fraseringen med, mig stör det väl inte direkt. Men ska fundera på det, då skulle första bli mer lika andra refrängen i rytmik.

Riktigt bra låt detta.. Vacker melodi och mycket bra sång.. En något oväntad sångslinga, kan jag tycka.. Håller med Asti om att här borde ett av Dina vackra solon ha fått lite utrymme..

Tackar, solon är väl aldrig fel kanske... :) Får se om jag tar denna en sväng till framöver då!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjo!

Ja, rktigt bra. Snyggt arrat, lite sparsamt så. Stabil sång också, riktigt bra. En liten grej är att det är lite för mycket flam på virveln mot slutet, låter som två separata slag på virveln nästan. lite mindre av den varan kanske, eller så är det mest  hur man vill ha det.


skitsnyggt gjort, låter genomarbetat. gillar delayet på rösten!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SKickligt genomfört. Mycket. Mixen.. Tycker verbet kan sänkas lite.

Och du har en bra sångröst, Freddy. Rätt känsla för vad texten förmedlar..

Som låt betraktad är det (för mig) en låt av ungefär samma kaliber somlåten Slipping away av dödsmetallarna Hypocrisy :D

Tägtgren sjunger clean-sång:

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/12-hypocrisy%20-%20slippin%20away.mp3[/mp3]

Konstruktivt då: Om du vill så addera lita atmosfärisk ljud, lite åt det flummiga hållet, eller nåt som förstärk versen (mest den jag tänker på)

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?

Tack!

 
 

Det här låter personligt och har en känsla som går in, kul att du sjunger på svenska oxå :)

I mina öron låter mixen bra, men kanske lite långt delay på sången?

Det här sticker ut, bra :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
Tjo!

Ja, rktigt bra. Snyggt arrat, lite sparsamt så. Stabil sång också, riktigt bra. En liten grej är att det är lite för mycket flam på virveln mot slutet, låter som två separata slag på virveln nästan. lite mindre av den varan kanske, eller så är det mest  hur man vill ha det.


skitsnyggt gjort, låter genomarbetat. gillar delayet på rösten!

Tackar, kul. Fin kommentar. Det är nog två separata slag där, blev kanske lite mong :)

SKickligt genomfört. Mycket. Mixen.. Tycker verbet kan sänkas lite.

Och du har en bra sångröst, Freddy. Rätt känsla för vad texten förmedlar..

Som låt betraktad är det (för mig) en låt av ungefär samma kaliber somlåten Slipping away av dödsmetallarna Hypocrisy :D

Tägtgren sjunger clean-sång:

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/12-hypocrisy%20-%20slippin%20away.mp3[/mp3]

Konstruktivt då: Om du vill så addera lita atmosfärisk ljud, lite åt det flummiga hållet, eller nåt som förstärk versen (mest den jag tänker på)

Bra!

Tack divi, hypo-låten har jag inte hört tidigare. Atmosfäriska insvep och dylikt är aldrig fel. Gör det hela lite mer intressant helt klart.

Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?

Tack!

 
 

Det här låter personligt och har en känsla som går in, kul att du sjunger på svenska oxå :)

I mina öron låter mixen bra, men kanske lite långt delay på sången?

Det här sticker ut, bra :rolleyes:

/Marre

Kul, tack. Delayen är lite varierad och kommer bara på vissa ord. Men det kanske blev för mycket på något ställe?

Tack alla som tagit sig tid att lyssna och kommentera!


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Snyggt!
Påminner om Thåström - tungt och med mycket känsla!


freddy

  • Gäst
Snyggt!
Påminner om Thåström - tungt och med mycket känsla!

Åfan, kul.. tack :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjena Freddy!

Låter kalas! snygg sång å mix..kanske lägga basen som långa toner.. å kompgitarren ligger som den ligger..lite mera sug då kanske...men smaksak..riktigt bra!  :)


freddy

  • Gäst
Tjena Freddy!

Låter kalas! snygg sång å mix..kanske lägga basen som långa toner.. å kompgitarren ligger som den ligger..lite mera sug då kanske...men smaksak..riktigt bra!  :)


Bra idé där, blev lite nyfiken på att höra hur det skulle låta  :blink:. Tack för positiva kommentarer i övrigt, uppskattas.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jodå både mixen och låten håller. Några småsaker. Tycker virveln sticker lite speciellt på flamslagen andra versen skär de igenom lite för mycket i övre mellanregister.
tycker också att sången är lite för blöt och det blir lite mycket sss ljud. Undar om det är svansen på reverbet som gör att just S:en låter så blöta. Det känns lite tunnt på något konstigt sätt. Man saknar något i nedre mellanregister typ stråkar eller nåt. Fat det är klart det kanske inte skall låta Kent.

Bra låt och bra sång annars. Kul med bra svenska texter.  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jodå både mixen och låten håller. Några småsaker. Tycker virveln sticker lite speciellt på flamslagen andra versen skär de igenom lite för mycket i övre mellanregister.
tycker också att sången är lite för blöt och det blir lite mycket sss ljud. Undar om det är svansen på reverbet som gör att just S:en låter så blöta. Det känns lite tunnt på något konstigt sätt. Man saknar något i nedre mellanregister typ stråkar eller nåt. Fat det är klart det kanske inte skall låta Kent.

Bra låt och bra sång annars. Kul med bra svenska texter.  :)
Egget hann säga det jag skulle säga angående ss-ljuden på verserna främsssst i början.
I övrigt skön halvtung låt som passar bra med svenska och du kan verkligen sjunga Freddy speciellt snyggt när andra stämman kommer in också och det lilla vibratot du behärskar så bra på första stämman. Schnyggt saknar väl inte direkt ett Freddy solo men ett långsamt vräkigt gitarrsound på slutet skulle ju inte sitta fel om man säger så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Jodå både mixen och låten håller. Några småsaker. Tycker virveln sticker lite speciellt på flamslagen andra versen skär de igenom lite för mycket i övre mellanregister.
tycker också att sången är lite för blöt och det blir lite mycket sss ljud. Undar om det är svansen på reverbet som gör att just S:en låter så blöta. Det känns lite tunnt på något konstigt sätt. Man saknar något i nedre mellanregister typ stråkar eller nåt. Fat det är klart det kanske inte skall låta Kent.

Bra låt och bra sång annars. Kul med bra svenska texter.  :)

Virvel sticker? Vad menar du med det mer exakt? Konstigt ljud, eller sticker ut?

Jag tror också att den skulle kunna funka med något mer som fyllde ut och tjocka till.

S-ljuden får jag se över ja, inte tänkt på dom faktiskt. Tack! Kul att texten funkar!

Jodå både mixen och låten håller. Några småsaker. Tycker virveln sticker lite speciellt på flamslagen andra versen skär de igenom lite för mycket i övre mellanregister.
tycker också att sången är lite för blöt och det blir lite mycket sss ljud. Undar om det är svansen på reverbet som gör att just S:en låter så blöta. Det känns lite tunnt på något konstigt sätt. Man saknar något i nedre mellanregister typ stråkar eller nåt. Fat det är klart det kanske inte skall låta Kent.

Bra låt och bra sång annars. Kul med bra svenska texter.  :)
Egget hann säga det jag skulle säga angående ss-ljuden på verserna främsssst i början.
I övrigt skön halvtung låt som passar bra med svenska och du kan verkligen sjunga Freddy speciellt snyggt när andra stämman kommer in också och det lilla vibratot du behärskar så bra på första stämman. Schnyggt saknar väl inte direkt ett Freddy solo men ett långsamt vräkigt gitarrsound på slutet skulle ju inte sitta fel om man säger så.

Angående s-ljud, se ovan  :rolleyes:

Tackar i övrigt Eko, snällt av dig.


clavinova

  • Gäst
Trevlig låt! Bra spelat, som vanligt. Enda jag reagerar på är en återkommande nasalitet. Vet inte om det är min iphonelyssning som spökar dock.


freddy

  • Gäst
Trevlig låt! Bra spelat, som vanligt. Enda jag reagerar på är en återkommande nasalitet. Vet inte om det är min iphonelyssning som spökar dock.

Tja, tack! Det kanske är mina GnR-influenser som skiner igenom :) Nejdå, inget jag själv hör då. Återkom gärna.

Hojt!
« Senast ändrad: 17.08.2010, 22:55:55 by freddy »


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Hysteriskt jäkla bra!
Helt oväntat och jag gillar verkligen låten, du sjunger jäkligt bra. Du har en klang som jag verkligen gillar.
Även om du absolut inte skulle gå med på detta, så skulle denna kunna bli hur jäkla kommersiell som helst =D
Jag hade ökat tempot liiiiiiiite, tänker Martin Stenmark av någon anledning. Lite mer driv i trummorna från andra versen.
Tycker att sångmelodierna är så jäkla snygga och tror det skulle kunna bli en riktig radioplåga haha.

Men nu är du juh rocker, så allt ovan är nog kanske inte en bekväm route att gå  :lol:
Jag har hört max en fjärt av allt du gjort säkert, men detta är lätt det jag gillat bäst av det jag hört!

Allt jag säjer kommer rent spontant utan någon eftertanke. Bara känslor som kommer medans jag lyssnar.
Snyggt jobbat vilket fall.
Får mina A7x vilken dag som helst. Ska lyssna ordentligt då.

Mvh Bass


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Virvel sticker? Vad menar du med det mer exakt? Konstigt ljud, eller sticker ut?

öh... sticker ut lite för mycket, sorry. Missade "ut"  :)


freddy

  • Gäst
Hysteriskt jäkla bra!
Helt oväntat och jag gillar verkligen låten, du sjunger jäkligt bra. Du har en klang som jag verkligen gillar.
Även om du absolut inte skulle gå med på detta, så skulle denna kunna bli hur jäkla kommersiell som helst =D
Jag hade ökat tempot liiiiiiiite, tänker Martin Stenmark av någon anledning. Lite mer driv i trummorna från andra versen.
Tycker att sångmelodierna är så jäkla snygga och tror det skulle kunna bli en riktig radioplåga haha.

Men nu är du juh rocker, så allt ovan är nog kanske inte en bekväm route att gå  :lol:
Jag har hört max en fjärt av allt du gjort säkert, men detta är lätt det jag gillat bäst av det jag hört!

Allt jag säjer kommer rent spontant utan någon eftertanke. Bara känslor som kommer medans jag lyssnar.
Snyggt jobbat vilket fall.
Får mina A7x vilken dag som helst. Ska lyssna ordentligt då.

Mvh Bass

Wow, tack. Jag gillar mycket kommersiell musik också faktiskt. Så jag gillar ditt omdöme :) Riktigt kul! :)

Virvel sticker? Vad menar du med det mer exakt? Konstigt ljud, eller sticker ut?

öh... sticker ut lite för mycket, sorry. Missade "ut"  :)

aight :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter tungt och bra, kompetent till 100%. Tycker andra versens virvel låter skum, som om den ligger lite för tidigt. Och slutet utan sång låter som om det saknar något. Lite baklängesgitarr! ;)

Jo, och så var det ett ord i texten som jag hakar upp mig på.. "Ej" har nog inte funnits i talspråket sedan pilsnerfilmens tid, så jag tycker det låter krystat i en sångtext. Men annars är texten bra. Det är ju inte så jäkla lätt att göra texter på svenska, tycker jag. :)
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Låter tungt och bra, kompetent till 100%. Tycker andra versens virvel låter skum, som om den ligger lite för tidigt. Och slutet utan sång låter som om det saknar något. Lite baklängesgitarr! ;)

Jo, och så var det ett ord i texten som jag hakar upp mig på.. "Ej" har nog inte funnits i talspråket sedan pilsnerfilmens tid, så jag tycker det låter krystat i en sångtext. Men annars är texten bra. Det är ju inte så jäkla lätt att göra texter på svenska, tycker jag. :)

Gött, tackar! Känsliga öron där, andra versens virvel är ju flamslag, istället för att normalt flamma efter så ligger den innan fjärdedelen :) Det var bara ett hyss jag tog till, varför inte liksom, men det kanske stör mer än vad det skulle vara ballt, hehe.

Jag använder faktiskt "ej" i mitt talspråk, kanske ensam om det då :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Fredden!
Du ber om mixråd på en låt som e snyggt gjord o arrad. Och mixråd blir det ;)
1. slutmixens kompressor tar kol på all dynamik, kolla över den spärren.
2. trumsoundet låter lite konstigt med delayet, ger en aningen otajt i slutresultet.
3. denna genre kunde må bättrre av ett lite mer styddigt, stadigt, basigare botten.
4. gäller föregående med tanke på basen.

Snygg låt och nu måste din sång berömmas mer än vanligt, snyggt!
Gurornas sound sitter fint...
Sångstämmorna får ett extra plus!

snyggt jobbat...   h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Tjou Fredden!
Du ber om mixråd på en låt som e snyggt gjord o arrad. Och mixråd blir det ;)
1. slutmixens kompressor tar kol på all dynamik, kolla över den spärren.
2. trumsoundet låter lite konstigt med delayet, ger en aningen otajt i slutresultet.
3. denna genre kunde må bättrre av ett lite mer styddigt, stadigt, basigare botten.
4. gäller föregående med tanke på basen.

Snygg låt och nu måste din sång berömmas mer än vanligt, snyggt!
Gurornas sound sitter fint...
Sångstämmorna får ett extra plus!

snyggt jobbat...   h.  johan


Tja mahan, tackar för kommentar och lyssning samt beröm!

1. Nog tycker jag att det finns dynamik kvar allt, men du har rätt att det är rätt bra komprimerat!
2. Det är inget delay på trummorna? Eller hur menar du? vart känner du att det är otajt?
3. Håller med, går nog att fylla ut lite mer där, ibland brukar jag använda en låg stråke som jag mixar väldigt lågt. Kanske ska prova det här med.



Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite svensk  folktons-vemod i denna,som vanligt helt klanderfritt frammförd,fast nog är det väääldigt mycke reverb..
En vacker visa som du oxo lyckas hålla på rätt sida om KENT deppet. :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


freddy

  • Gäst
Lite svensk  folktons-vemod i denna,som vanligt helt klanderfritt frammförd,fast nog är det väääldigt mycke reverb..
En vacker visa som du oxo lyckas hålla på rätt sida om KENT deppet. :lol:

Tackar uriah! Det är en hel del reverb ja :) Tycker det kan vara mysigt, men det får inte gröta i basen eller gröta överlag. Haha rätt sida av kent-deppet. Men kent är väl bra? ;)



Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej,
Mycket skön melodi och passande släpande arr. Aningens diskantfattig? Ja förutom essen. Blir liksom ett dunkelt sound.
Tyckte texten var bra förutom frasen "För nu har du fått mig
Helt ur balans" där jag inte tycker du är riktigt hemma. Helhetsbetyget är mkt bra.
/S
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra överlag även om jag (läs gammal gubbe  :lol:) inte går igång efter två tre lyssningar.

JAg har inte läst vad andra skrivit så jag kanske inte är först men du som gör allt snortajt borde kolla igenom passagen från: Nej, tro inte att jag stannar kvar till: Här hos dig

De sista tre orden sjungs inte unisont och det stör, då man i övrigt hör vilket arbete du lägger ner på att få allt tajt. Skulle inte reagera annars.
« Senast ändrad: 20.08.2010, 00:32:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Kul med svensk sång Freddy! Bara ett ställe som låter lite ur ton för mig. Andra versen på första raden. Ordet "Hur" känns lite svajigt (med risk för att verka petig), men annars låter det kanon! Skitbra refräng, som lyfter låten riktigt gött! Bra spelat och framfört med snygga melodier! Diggar den som fan!

Tummen upp!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare mannen!

Riktigt skön låt du fått till här!
Såg att någon nämnde virveln tidigare i tråden och jag håller med om att den slår igenom lite för mycket ibland.

Gillar annars soundet i övrigt och det är riktigt snyggt med pianot som lirar i bakgrunden i slutet (fick lite DM-vibbar) men jag skulle velat fått upp det ett snäpp i volym bara.

Bra!
Me, Myself & I


freddy

  • Gäst
Hej,
Mycket skön melodi och passande släpande arr. Aningens diskantfattig? Ja förutom essen. Blir liksom ett dunkelt sound.
Tyckte texten var bra förutom frasen "För nu har du fått mig
Helt ur balans" där jag inte tycker du är riktigt hemma. Helhetsbetyget är mkt bra.
/S

Tja, visst är det lite diskantfattigt, speciellt gitarrerna. Var lite det ljudet jag var ute efter, mjukt crunch eller vad vi ska dra till med för ord. Men det kanske blev lite för mycket. Texten är jag rätt nöjd med, får se om jag gör några förändringar, men det kanske är lite krystat just där.

Bra överlag även om jag (läs gammal gubbe  :lol:) inte går igång efter två tre lyssningar.

JAg har inte läst vad andra skrivit så jag kanske inte är först men du som gör allt snortajt borde kolla igenom passagen från: Nej, tro inte att jag stannar kvar till: Här hos dig

De sista tre orden sjungs inte unisont och det stör, då man i övrigt hör vilket arbete du lägger ner på att få allt tajt. Skulle inte reagera annars.


Hehe, man går ju inte igång på allt, tack för kommentar trots detta. Jag vet att andrastämman är lite otajt mot första på flera ställen faktiskt, vore kanske bra att fixa till det.

Tack för input.

Tjena!

Kul med svensk sång Freddy! Bara ett ställe som låter lite ur ton för mig. Andra versen på första raden. Ordet "Hur" känns lite svajigt (med risk för att verka petig), men annars låter det kanon! Skitbra refräng, som lyfter låten riktigt gött! Bra spelat och framfört med snygga melodier! Diggar den som fan!

Tummen upp!

"Hur" alltså, får kolla upp det med. Kul att övrigt fungerar :) Tack!

Tjenare mannen!

Riktigt skön låt du fått till här!
Såg att någon nämnde virveln tidigare i tråden och jag håller med om att den slår igenom lite för mycket ibland.

Gillar annars soundet i övrigt och det är riktigt snyggt med pianot som lirar i bakgrunden i slutet (fick lite DM-vibbar) men jag skulle velat fått upp det ett snäpp i volym bara.

Bra!

Ja, det där med virveln är nog sant med, om man ska vara petig, speciellt när det inte är någon sång upplever jag den som lite väl hög. Lite kompressor-effekt med tror jag.

Kul att du la märke till klinket :D

Tack!






Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter näst intill om inte perfekt. Kraftfull Kentisk rock. Sången impar med snygga stämmor. Avgrundsreverbet passar bra tycker jag. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Låter näst intill om inte perfekt. Kraftfull Kentisk rock. Sången impar med snygga stämmor. Avgrundsreverbet passar bra tycker jag. 

Vad kul, tackar eq!  :lol:


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Låter bra Freddy, du sjunger riktigt bra  :)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra intro.

Hade önskat mer tyngd i refrängerna. Kanske skulle gitarrerna arras annorlunda där. Anslag på ettor bara eller ettor och treor och låta klinga? Stråkar på åttondelarna istället?

Snygga gitarrmelodier i slutet.

Bra refrängmelodi också.

Fin arenalåt, men för kort som vanligt.  :D