Forum > Färdiga produktioner
Vallhagen - profetians Bok
Vallhagen:
--- Citat från: freddy skrivet 18.08.2010, 18:30:12 ---
Ta till dig eller skit i det. Sak samma. Detta rockar :D
--- Slut citat ---
Hej där!
Skönt med lite seminegativ/konstruktiv kritik. Bra att du skriver ner det som skaver hos dig.
Bastrumman tror jag att jag låter vara. Du har rätt i att den bara halvpassar (eller kanske är ljudmässigt passé?), men med mina begränsade mixkunskaper så är jag faktiskt nöjd. Dessutom, så är denna min sista surdeg med "den gamla" trumpluggen. Nästa låt har nytt trumsound.
Sången... jag tar dina kommentarer under beaktande. Jag kan nog både bättre och annorlunda. Dessutom har jag en trestämmig idé till versens absolut sista rad. Det handlar nog faktiskt mest om huruvida jag har lust att göra om det.
Förstaverssynthen... Jag fick en kommentar om den på "ett annat forum" oxå. Den ska nog banne mig bort bort. Mest ligger den där pga min intuitiva ovilja att göra exakt samma sak två gånger. Förstaversen ska inte va identisk med andra osv.
Tack Freddy, kör hårt!
asti:
Jättesnyggt producerat, arrat och spelat! Sången är bra, men lite låg på vissa ställen.
Intressant text! Låter färdigt tycker jag. (Om du höjer sången på några ställen)
Vallhagen:
--- Citat från: asti skrivet 19.08.2010, 09:35:23 ---Jättesnyggt producerat, arrat och spelat! Sången är bra, men lite låg på vissa ställen.
Intressant text! Låter färdigt tycker jag. (Om du höjer sången på några ställen)
--- Slut citat ---
Hallå Ast. Tack för positiv kommentar:)
Jag noterar att även du (liksom EQ) upplever sången bitvis ngt låg.
tjing
Bengan
MaxB:
Kul låt. Inte för att jag gillar genren (om den finns) utan för att den är så full av spelglädje.
Jag hör alla ljud bra separerade i min hörlurslyssning. Sången är onödigt låg på något ställe men tänkte bara på det i början.
Allt är för mig perfekt i mixen tänkte bara på att det skulle kunna vara en fläskigare virveltrumma i en så här "tuff" låt men dom trummorna har du kanske lämnat bakom dig nu.
Vallhagen:
Hallå MaxB. Tack för din post:)
Nja som jag skrev ovan, jag tror inte jag gör mer åt trummorna i denna. Men visst kan jag höja sången nån dB.
...och jag tror genren finns, men det är ju inte så viktigt;)
tjing
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida