Forum > Färdiga produktioner
Vallhagen - profetians Bok
equality:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 15.08.2010, 13:32:43 ---
Eq ärade granne, hehe, man behöver ju inte haja. Focus, hmm, det var ett tag sen. Får väl kolla om dom finns på spotify. Jag får ta en lyssning på dina senare grejer, det ser ut som du har nåt på g oxå:)
Nåt helt annat: Varför "hoppar" liksom det här editeringsfönstret när jag skriver ??? Är det allmänt eller bara jag? surfar med internet explorer.
tjing
--- Slut citat ---
Jo men Linköping är ju som ett enda stort grannskap, sett ur cyberspejsperspektiv. :D
Svarsfönstret hoppar i IE men inte Firefox har jag för mig. Irriterande men jag har slutat förvånas över alla konstiga fel som kan uppträda i burk och skärm. Midi-signalen har försvunnit igen till musikdatorn, tappat räkningen på vilken gång i ordningen... :wacko: Kola gärna in Focus (=Jan Akkerman).
Eddi:
Oj hade väntat mig ett annat slut efter uppskrivningen i tråden. Gillar hur gurorna kompletterar varandra och hur sången vräker fram. Good shit this på ren svenska.
djonas:
Riktigt bra detta!
Bra mix överlag på alla instrument, känns möjligtsvis som om den vänsterpanorerade gitarren tidvis ska upp lite i volym. Kan iofs vara att panoreringen är olika på gurorna.
Bra text, bra sjunget helt rätt sätt för texten lixom.
Grymt gitarrsolo...:D
Gillar gitarrspelet överlag, det riffas friskt och det gillas. Temariffet äger! =)
Oväntat slut men coolt.
Gott hantverk...rock on!
Mvh / djonas
Vallhagen:
--- Citat från: Eko skrivet 17.08.2010, 01:34:21 ---Oj hade väntat mig ett annat slut efter uppskrivningen i tråden. Gillar hur gurorna kompletterar varandra och hur sången vräker fram. Good shit this på ren svenska.
--- Slut citat ---
Kul att det gillas. Och uppskrivningen av slutet fick dig ju iaf att lyssna spänt tills dess;) Tack Eko.
--- Citat från: djonas skrivet 17.08.2010, 23:07:23 ---Riktigt bra detta!
Bra mix överlag på alla instrument, känns möjligtsvis som om den vänsterpanorerade gitarren tidvis ska upp lite i volym. Kan iofs vara att panoreringen är olika på gurorna.
Bra text, bra sjunget helt rätt sätt för texten lixom.
Grymt gitarrsolo...:D
Gillar gitarrspelet överlag, det riffas friskt och det gillas. Temariffet äger! =)
Oväntat slut men coolt.
Gott hantverk...rock on!
Mvh / djonas
--- Slut citat ---
Hallå längesendjonasosv :)
Tackar speciallt för kommentaren om mixen faktiskt, då jag varit osäker, jag har fixat den i (halvdanna) lurar, chansat lite med presets o effekter som funkat på tidigare alster.
Att vänsterguran känns lägre i volym tror jag beror på att den inte lirar likadant som den högra, i versen skiljer det en oktav t.ex. Temariffet är unisont, och då känns det inte högertippat?
Och jo, jag är helt nöjd med gitarrsolot, kul att det gick hem hos dig oxå :D ...
Tack för glada kommentarer!
tjing
Bengan
Edit: EQ! Jamen FOCUS ja... nu har jag pejlat... det är ju han stollen med jojkhokuspokus... Hur ballt som helst. Rekommenderas till alla som råkar läsa denna tråd!
freddy:
Vallhagen låter vallhagen, det är positivt menat :)
Fullt ös, spelglädje och lekfullhet. Bra! Gillar också huvudriffet väldigt mycket. Slutet - klockrent!
Några småsaker som jag tycker borde fixas:
-Baskaggen kan ha mindre topp, mindre klick. Tycker det inte passar sig riktigt i denna stil.
-Sången är lite sur här och var, mest refräng och brygga när du går upp. Det kanske är "punkigt", men jag blir lite störd :D
-Stråket som ligger på versen tycker jag bråkar lite med sången. Kanske dra ner lite eller ta bort?
Ta till dig eller skit i det. Sak samma. Detta rockar :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida