lyssnar. låte genremäsigt ok intro, sen kommer den bedrövligt supersnälla bror lead. ELAKARE! vill jag ha iallafall.
Ynots uppbyggar struktur sällar jag mig också till, den lite softade slingan (typ arpeggio) kan du faktiskt ta upp i volym då och då, eller dubba lite.
Saknar housepiano, i breaket så lastar det igång och fyller sen upp ljudbilden lite.
Kanske lite stråkar ala gerorge michaels houseflörtar?
mina synpunkter 
Jättebra kommentarer. Bror lead är snäll får sån är jag.

Snälla och glada chiplåtar är lite av mitt varumärke. Men har förstått att de allra flesta söker "grymmhet" i en form eller annan. Jaao, yngre folk och barn gillar förstås gulliga låtar mer.
Ska se vad jag kan göra med leaden. Ändra volym på arpeggiot är bra idé. Ökar dynamiken. Ska pröva lägga någon kul växling på den precis som ackordet har, fast med annat än 4-delsintervall då för att kula till de.
Housepiano?

Jag har inte så bra koll på house men antar det är pianospel med rhytmiskt stuk?
Stråkar är bekant men inte tyvärr GM-stråkar. Det låter på dig som om ljudbilden behöver fyllas ut lite,så ska kika på piano och stråkar.
Introducera housepiano på partiet där i mitten där nedtagningen sker låter mumma.

Ska testa de. haha Med ett skönt gammalt MDA-piano vsti.

kram på dig Emulator för lyssningen!