Kontrollrummet

Soul Blues

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Det har hunnit bli några år. Vill att den ska låta som en riktig blues lät förr i tiden!

Tar gärna mot synpunkter på mix och dylikt!

Har spelat in en ny bas ikväll. Efter flera försök och blåsor på fingrarna, blev det en hyfsad basgång. Inspelad live och oredigerad! Inget fusk här inte! :-)
Har sänkt plock-/solo-guran. (det var det lättaste!)
« Senast ändrad: 09.08.2010, 03:42:07 by Angrod »
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har ett problem med att det så tydligt hörs att alla instrumentinsatser spelats in - ett i taget...
Det blir inte ett sånt där gung som det blir då flera spelar tillsammans. Därför går jag inte igång på låten.

Hmm svårt att kommentera mix och dylikt, basen behöver mer liv i spelet. Den saknar gung i spelet och följer grundtonen för mycket. Ja, basen är också lite murrig i ljudet, så det hör inte så tydligt vad den spelar. Hyfsat ljud för övrigt från alla instrument och de ligger bra i balansen avseende volym men plockgitarren framme till vänster låten väldigt nära medan kompgitarren till höger låter mer avlägsen. Och trumman i introt har massor med reverb i ljudet.
« Senast ändrad: 04.08.2010, 08:27:34 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ansatserna är goda men spela om kompet och lyssna på trummorna (förutsatt att de är i takt - de dränks ju nästan nu) eller skippa trummorna, komp- och sologura samsas ju ganska bra efter ett tag. Sologuran är något ostämd och lite borta i början. Kör hårt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Tack för synpunkterna!

Ska jobba vidare!
En låt blir ju aldrig klar. Den bästa är alltid det senaste framförandet av den.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll