Hej alla glada,
Nu har mina tankar på studion börjat ploppa upp igen, jag har märkt att jag ofta begränsas av programvara! Tycker att det är så jäkla inspirationsdödande att sitta knappa och leta i Logic!
Så min tanke är att gå den mer hårdvarubaserade vägen, problemet är att jag vet inte vad jag kan tänkas behöva komplettera med och vad man har det till!
Jag börjar med att berätta hur det ser ut idag och vad jag kommer att göra mest av allt!
iMac 20" äldre vita modellen som hjärtat, i denna har jag då Logic Express 8.
M-audio projectmix I/O
Yamaha HS 80 Studiomonitorer
CME UF 50 midiklav
Gretch Catalina Maple, uppmickade med SHURE´s PG 6 mickars set. (vilket jag skulle behöva lite tips på hur man mickar bäst!?)
Och så lite gitarrer såklart

Vad jag gör och vad mina mål är, få en bra kvalitet på mina inspelningar trummor, sång övriga instrument!
Slippa att bli hämmad av en massa krångliga program jag är mer hands on vill ratta och dona fram ljudet.
Helt enkelt så vill jag kunna spela in ett normalt band utan större konstigheter!
Det jag själv kan tänka mig att jag behöver är då
ADAT expansion för att inte sluka alla ingångar med trummorna!
Skaplig kompressor "modul"
Någon trevlig "moderkeyboard" Funderar lite på Korgs M50 !?
Men vad behöver man mer i racket ?
Vad är tex Synchroniser/clockgenerator för ? Vad gör den ?
Signalprocessor ?
Allt sådant förstår jag inte vad det används till! Men kom gärna med förslag på hur en standard studio ser ut och vad jag kan behöva för att som sagt slippa en massa mjukvaru påtande!
Tacksam för all hjälp i ämnet
(har även postat samma fråga på studioforum, sedan kom jag på att det varit dött där ett tag men inte här

)