Kontrollrummet

Gurano & EasyPeasy - Lång väg

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Går på semester imorrn så jag och en polare påbörjade denna låt idag .... för att ha nåt att pula med efter ledigheten, när jag/vi kommer tillbaka  :wacko:  :D.
Detta är bara ett första trevande utkast med tämligen nakna toner - men tyck gärna till om allt.

LÅTNAMN:                 Lång väg
ARTIST/GRUPP:          Gurano & EasyPeasy
GENRE:                     Bra musik
LÅTLÄNGD:                4,10
KOMPOSITÖR:            Gurano
PRODUCENT:              Gurano
EV. MEDVERKANDE:     EasyPeasy - Lite piano
INSPELNINGSÅR:         2010

Sättning:
Elgitarr
Synth
Oboe
Piano


Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Lång_Väg.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 08.08.2010, 19:11:35 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är rent och fint!
Gillar det!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra riktigt bra - sköna harmisar och inte så mycket skutt-gitarr ska bli kul att höra hur denna utvecklas - kanske lite sång eller kör skulle passa. Skölna harmisar som förvånar på ett bra sätt. Oj det skrev jag visst två gånger - men då måste det ju bara vara bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Snyggt arr som blir en bra grund för vidareutveckling av låten.
Tycker du ska hålla trummor utanför och bygga vidare med pianot som utgångspunkt.
Ev bas och kanske lite stråkar som kommer in efter hand.
I början av låten kändes det som att sång typ "Bono" skulle kunna komma in, men när
pianot och oboen dök upp ändrade låten lite karaktär. Tror ändå att den sångstilen skulle passa.
Lycka till med fortsättningen!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Oboen, mycket använt på 60-talet, kan kanske tyckas lite mesig i förhållande till saxen, bägge har samma frekvenser som sång - rätta mig om jag har fel. Men är ett ganska känsligt instrument, inte så brutal som saxen. Kul att höra. Ser fram emot fortsättning...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Roligt med så många kommentarer (nu när jag äntligen fick tillgång till internet) :D
MaxB: Tackar - roligt att höra
Eko: hehe ja då måste den ju vara bra ;). Ska försöka förändra/utveckla den på ett bra sätt, efter jag kommit tillbaka från semestern (om ett par veckor)
asti: jo du har helt rätt ang trummor - hade redan tänkt mig att inte ha trummor. Sång på stycket skulle vara bra - personligen så tror jag att din röst skulle funka perfekt ;). Du är välkommen att sjunga på denna också.....så om du vill så är den din! Men jag kan i så fall tillägga att jag har en längre och lite annorlunda version som jag ännu inte hunnit lägga upp på KR. I så fall skulle det passa att sjunga på denna ouppöagda version efter semestern (om du vill asså :)). Vi kan i så fall höras om det senare.
Tokai: Jo oboen används för sällan nu för tiden (tja kanske inte i engelsk musik då). Dess klang är njutbar att lyssna till tycker jag. Ska försöka utveckla stycket på ett värdigt sätt.

Tack alla för kommentarer
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Hejsan
Roligt med så många kommentarer (nu när jag äntligen fick tillgång till internet) :D
MaxB: Tackar - roligt att höra
Eko: hehe ja då måste den ju vara bra ;). Ska försöka förändra/utveckla den på ett bra sätt, efter jag kommit tillbaka från semestern (om ett par veckor)
asti: jo du har helt rätt ang trummor - hade redan tänkt mig att inte ha trummor. Sång på stycket skulle vara bra - personligen så tror jag att din röst skulle funka perfekt ;). Du är välkommen att sjunga på denna också.....så om du vill så är den din! Men jag kan i så fall tillägga att jag har en längre och lite annorlunda version som jag ännu inte hunnit lägga upp på KR. I så fall skulle det passa att sjunga på denna ouppöagda version efter semestern (om du vill asså :)). Vi kan i så fall höras om det senare.
Tokai: Jo oboen används för sällan nu för tiden (tja kanske inte i engelsk musik då). Dess klang är njutbar att lyssna till tycker jag. Ska försöka utveckla stycket på ett värdigt sätt.

Tack alla för kommentarer
Gurano
Det är alltid roligt att sjunga, men jag tror inte min röst passar så bra här! Tror att det ska vara en "mäktigare", mer kraftfull röst.
Men tack ändå för ditt förtroende!  :)
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tillbaka efter semester så förlängde jag denna. Nu en bit över 4 min lång.

Slutpartiet är inte ihopmixat ännu men lägger upp ändå :)
Partierna är inte heller ihopgifta ännu men det kommer. Tyck gärna till!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det är alltid roligt att sjunga, men jag tror inte min röst passar så bra här! Tror att det ska vara en "mäktigare", mer kraftfull röst.
Men tack ändå för ditt förtroende!  :)
/Asti
Om du ändrar dig så finns det plats :)
För jag tycker att din mjuka röst platsar bra här

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!