Kontrollrummet

Wernborg - Consultants of swing

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Consultants of swing
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Flams
LÅTLÄNGD: Lagom
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009 + 2010
FORMAT: mp3

Den här var med i minimalistfestivalen. Den placerade sig på plats 20 av 23 så förmodligen minns nog ingen hur originalet lät.  :lol: Minimalism är inget för mig.  :D Eller jodå, det kan det va, men kände att den här låten kanske ville ha lite mer kläder på sig. Så elecronicalåten blev en gitarrelectronicalåt istället. Och något längre.

Så här låter den: Consultants of swing

[mp3=500,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Consultant_of_swing_ver2_100607.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 13.07.2010, 01:35:53 by Wernborg »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gitarren goes crazy på slutet  :lol:
Soft men lite händelselöst upplever jag.
Är det en sån där Roland TB TR nånting som står för blippsyntljuden som är repetitiva?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vi har länge skämtat på jobbet om att vi kommer att vara med i den nya realityserien Konsulterna - ska kunden acceptera offerten? Och i så fall alla steg? Kommer utvärderingen att utvisa att leverantör C har gett ett bättre pris än den omstridda leverantör B se hur det går i denna veckas program!
Skulle vi få med din låt som Theme -låt skulle nog spänningen öka med ca 700%  :D
Tyckte det var ett härligt driv i denna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Fräcka synthslingor och snygga gitarrer! Riktigt bra driv i låten.
Får lust att sjunga. Måste vara värmen som får mig att tro att jag kan sjunga en så´n här låt!  :D
Har du tänkt lägga på sång? Bra ös hur som helst!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gitarren goes crazy på slutet  :lol:
Soft men lite händelselöst upplever jag.
Är det en sån där Roland TB TR nånting som står för blippsyntljuden som är repetitiva?
Haha. Slutgitarren ja!  :lol: Gled iväg, men beslutade mig för att behålla den för att pigga upp?
Blippljuden kommer från ReBirth. Gratis nerladdning från Propellerhead. Funkar på XP. Har ju bytt till Win7 här så jag utgick från min mp3-fil från festivalen och adderade ytterligare material.

Vi har länge skämtat på jobbet om att vi kommer att vara med i den nya realityserien Konsulterna - ska kunden acceptera offerten? Och i så fall alla steg? Kommer utvärderingen att utvisa att leverantör C har gett ett bättre pris än den omstridda leverantör B se hur det går i denna veckas program!
Skulle vi få med din låt som Theme -låt skulle nog spänningen öka med ca 700%  :D
Tyckte det var ett härligt driv i denna.
:lol: Tack. Ring när det är dags för tv-serien.

Fräcka synthslingor och snygga gitarrer! Riktigt bra driv i låten.
Får lust att sjunga. Måste vara värmen som får mig att tro att jag kan sjunga en så´n här låt!  :D
Har du tänkt lägga på sång? Bra ös hur som helst!
Tack så mycket. Du får gärna sjunga om du vill. Själv hade jag inte tänkt göra mer på denna, men som sagt - om andan faller på så kör på.  :D