Kontrollrummet

Rattlsnake & Marruschkka - the Orbital End

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Orbital End
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake & Marruschkka
GENRE: Bondtema
LÅTLÄNGD:4:01
KOMPOSITÖR: Roger Norén
PRODUCENT: D:o
EV. MEDVERKANDE: Sång: Marruschkka
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Bronsbidraget till Bondfestivalen. Jag känner mig fortfarande väldigt nöjd med arret, Marres fantastiska sång och mixen, och är som sagt lite förvånad över att Secret Hotel fick fler röster. Men kanske har denna låt brister som jag inte hör. Jag vet att vissa hänger upp sig på att sången kommer in sent, vilket jag kan hålla med om, men framför allt kunde det ha varit mera av den förträffliga sången.

Någon skrev att den låter mer spagettivästern än Bond. Är det så?
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att den andas 60-tal. Skön känsla. Jag störs inte av att sången kommer sent - det byggs upp en förväntan vilket är bra, tycker jag. För mig har denna mindre Bondkänsla än din andra låt - gitarren som spelar få toner får en spagetti-känsla .... helt klart. Ljudet (på blåset?) slutar för abrupt vid 232-233 - det behöver, enligt min smak, klinga ut mer.

Rent låtmässigt är denna mycket bättre än din andra Bondlåt. Bra musik och bra sång med skön känsla.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tycker att den andas 60-tal. Skön känsla. Jag störs inte av att sången kommer sent - det byggs upp en förväntan vilket är bra, tycker jag. För mig har denna mindre Bondkänsla än din andra låt - gitarren som spelar få toner får en spagetti-känsla .... helt klart. Ljudet (på blåset?) slutar för abrupt vid 232-233 - det behöver, enligt min smak, klinga ut mer.

Rent låtmässigt är denna mycket bättre än din andra Bondlåt. Bra musik och bra sång med skön känsla.

Ha det gott
Gurano

60-tal..är detta för mej..då de bästa Bond-låtarna  gjordes, med en cool Sean Connery i huvudrollen :P

Den här var underbar att sjunga på, härligt gung, det är lite sparsmakat med sången, men det instrumentala ska ha mycket plats här, den är så tung i sej :)

Jätteroligt var det att få medverka på ett sånt här stycke, tack du ^_^

/Marre
« Senast ändrad: 13.07.2010, 09:12:02 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Snyggt arr, bra mix och fin sång, men tycker inte låten är så spännande.
Dock fint instrumentalparti efter ca 155 sek. Bra Bond-känsla!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Gurano
Jo, 60-talsbond var inspirationen här, främst Goldfinger. Twanggitarr är ju både spaghetti och Bond för mig, men det kanske är så att spelstilen skiljer genres åt, jag vet inte. Jag försökte ju göra spaghettifilmmusik en gång utan att berätta vad det var, och det tog ju många gissningar innan Harmonica Mike knäckte den nöten: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=18012  :rolleyes:
Jag hoppas jag snart kan ha en filmsnutt att visa upp, som kanske kan ge ett nytt ljus i debatten. ^_^

Det embarmliga slutet har du helt rätt i, förstår inte hur jag kunde missa det. :unsure: Tack för bra feed!

Marruschkka
Tack själv, det kändes som att låten tog ett rejält utvecklingsskutt när du kom med, med nya tonarten och så. Som sagt, att vänta på att sången kommer in tycker jag funkar, men det kunde ha varit en till vers eller något annat vokalt mot slutet.

Funderar på att göra en ny version av denna, så fler synpunkter på mix och arr tages tacksamt emot.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil

Marruschkka
Tack själv, det kändes som att låten tog ett rejält utvecklingsskutt när du kom med, med nya tonarten och så. Som sagt, att vänta på att sången kommer in tycker jag funkar, men det kunde ha varit en till vers eller något annat vokalt mot slutet.

Funderar på att göra en ny version av denna, så fler synpunkter på mix och arr tages tacksamt emot.  :)

En vers till med sång skulle inte sitta i vägen :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tycker nog att det låter lite Clintan innan sången kommer in. Väligt bra proddat och sjunget är det i alla fall.  Färdig låt, Definitivt!  :D


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tycker nog att det låter lite Clintan innan sången kommer in. Väligt bra proddat och sjunget är det i alla fall.  Färdig låt, Definitivt!  :D


Lite Clintan...hmm..? ^_^   Okej!!

Tack för de orden, egentligen är den rätt klar ju-men visst finns det små förbättringar att göra, som alltid, se ovan ;)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan