Jag lade upp en ny version med lite nya grejor!

Kul med kommentarer!
Låter som en bra låt i grunden - kan bli schysst (då framförallt med en rökig mansröst, tycker jag).
Jag tycker dock att ljudet på pianot just nu är lite för bullrigt (är dock bara en smaksak), jag är inte heller helt vän med orgelns intensiva ljud.
Jo precis, en riktig wiskeyröst ska det vara. Själv tycker jag både orgeln och pianot passar skitbra. Orgeln är tänkt ska vara lite gospelinfluerad, och då brukar det ju vara rätt tunna diskantrika ljud har jag för mig (är ingen jättelyssnare av gospelmusik men)?!? Pianot tycker jag låter nästan som ett upright piano som står i ngn sunkig bar, vilket passar perfekt till låten. Sen kommer jag nog att pilla lite när jag börjar mixa låten, så det kommer nog låta lite annorlunda.
Pianoriffet i början påminde mig starkt om något men det tog ett tag innan jag kom på att det troligen är en Rasmuslåt som spökar. Ska bli kul att höra vart den tar vägen efter alla instrumentpålägg. Vid monitorlyssning nyss tyckte jag att pianot ligger lite för i förhållande till trummor.
Jo den låter lite bekant faktiskt. Själv hör jag både Ray Charles "Hit The Road Jack" och även ngn Beatles-låt i riffet som kommer efter mellotronpartiet.
B4:an tar palm smear ganska bra tycker jag. Hörde du det på några ställen i min låt?
Jo visst fan låter det bättre än Logics orgel. Men då kostar ju B4 en herrans massa pengar. Sen är den väl satt "ur försäljning" har jag för mig. Eller de har slutat utveckla den iaf. Orgeln i din låt är så inbakad i mixen så det är svårt att höra var akilleshälarna ligger. Har läst väldigt många som hävdar att VB3 låter bättre än B4, speciellt i Leslie-simuleringen. Sen att den kostar 49 euro talar även för den.
Förresten, var mellotronpartiet ungefär som du hade i tankarna?