Det blev ju svinbra detta. Din sångröst påminner väldigt mycket om någon, kan inte komma på det för närvarande.
Proffsig ljudbild och mycket snyggt gitarrspel! Härliga körer också! 
Är inte jätteförtjust i bassoundet. Lite för mycket sträng för min smak, men smaken är ju som baken. Känns som att ägget och övrig percussion (?) är lite väl högt i mixen och för dränkt i reverb. I min lyssning så gör detta att klarheten i sång och annat försvinner.
Det blev sjuhelvetes förbättring när trummorna trummorna stämde gentemot det övriga! Slutsats, kass trummis = kasst band! 
Kul att du tycker det. Jag är själv jätteglad i låten. Har lyssnat hur många gånger som helst idag. Sångrösten, hmm vet inte vilken den påminner om, jag kan ju drömma om
Chris de Burgh "Lady in red":
eller sångaren i Simply Red:
(only kidding)
Det är kul att rösten går att använda nuförtiden. Har inte alltid fungerat. Vill ha en snabb darr och gärna låta som Joe Cocker.

Basen är svår att bli nöjd med. Här är den kopplad via POD2 i stämningsläget, dvs rent ljud utan POD:ens effekter.
Percussion har inget reverb men är inspelat en meter eller mer från B1:an:
Vänster <- Ägg | Tamburin - Center - Cabasa | Maraccas -> Höger
De ligger alla på ett subtrack och i förra verren var de för tysta men jag ska kanske dra ner regeln lite.
Jag upplever att körerna är lite för höga i volymen eller om de borde vara tunnare (längre bak i ljudbilden). Sången är också för svag på några ställen så att kören känns starkare. Ska ju inte vara så...
Kul äre att vara på gång igen!