Forum > Färdiga produktioner

Eko & Julianna - By All Means

<< < (4/5) > >>

Rattlesnake:
Är detta exakt samma mix som i festivalen? Det låter ännu bättre nu, men man kanske har fått smälta den lite?

Magnifik sång, verkligen proffsklass. Stråken och hornripsen låter riktigt bra. Dock låter första två minuterna konstigt rytmiskt, och det är baskaggen som kommer in för tidigt på slagen, låter inte bra. Partiet mellan 120 och 150 sekunder låter trummorna väldigt tunna och pappiga, men funkar därefter.

Så för att samanfatta: orkestern och Julianna höjer låten, trummorna sänker den. Bondfeelingen hittar jag inte riktigt.

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.07.2010, 23:31:00 ---Är detta exakt samma mix som i festivalen? Det låter ännu bättre nu, men man kanske har fått smälta den lite?

Magnifik sång, verkligen proffsklass. Stråken och hornripsen låter riktigt bra. Dock låter första två minuterna konstigt rytmiskt, och det är baskaggen som kommer in för tidigt på slagen, låter inte bra. Partiet mellan 120 och 150 sekunder låter trummorna väldigt tunna och pappiga, men funkar därefter.

Så för att samanfatta: orkestern och Julianna höjer låten, trummorna sänker den. Bondfeelingen hittar jag inte riktigt.

--- Slut citat ---
Nej det är inte exakt samma mix jag har bytt ez till superior men kvar ligger lite drumcore där du menar att det låter pappigt. Jag har dessutom tagit bort lite kör från Juliana som inte var helt enligt pitch. Det där med att bastrumman kommer in för tidigt får jag kolla upp det borde inte vara så det är ez latinos cajun hm...
Bondkänslan då jo det är en ny modernare Bond det här :D
Tack för synpunkter
Släng upp Secret Hotel nu.... riktigt jäkla bra låt.

Marruschkka:
Den här fick poäng från mej, i första hand för den förtätade stämningen som förstärktes av Juliannas lite Kate Bush-feeling, lite skönt mystiskt detta :rolleyes:

För mej låter det som en scen tagen ur en Bond-film, kanske inte ledmotivet, men skitbra är det :D

Snyggt jobbat Eko!

/Marre

Emulator:

--- Citera ---Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.

--- Slut citat ---

Förstör man inte forum och får folk att känna olust om man ställer krav ? :P

Eddi:

--- Citat från: Emulator skrivet 17.07.2010, 15:40:17 ---
--- Citera ---Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.

--- Slut citat ---

Förstör man inte forum och får folk att känna olust om man ställer krav ? :P

--- Slut citat ---
:lol: Jo 1-1

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion