Forum > Färdiga produktioner

Eko & Julianna - By All Means

(1/5) > >>

Eddi:
LÅTNAMN:                  By All Means
ARTIST/GRUPP:          Eko featuring Julianna
GENRE:                     Bond - Festival
LÅTLÄNGD:                3:32
KOMPOSITÖR:            Eko
PRODUCENT:              Eko
EV. MEDVERKANDE:    Julianna on wonderful song
INSPELNINGSÅR:        2010

Det här var alltså låten som hamnade 4:a i tävlingen men med allt för få poäng i förhållande till vinnarlåten. 14 vs 30 Hur kan jag då säga det - jo 11 bidrag ca 17 deltagare och hör och häpna ca 17 röstande om jag har räknat rätt.

Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.

Den här låten då - Scenariot är att Bond klättrar på en bergsvägg vid Gibraltarsund ovanför finns Trusch hantlangare med gott om vapen nedanför finns cirkulerande hajar och för tillfället inhyrda krokodiler samt en fientlig U-båt - emellertid löser det sig när en helikopter utsänd av M räddar vår hjälte.

MikaelEdebro:
Har jag förstått det rätt om Julianna är användaren med det aptitretande användarnamnet?!? För säkerhets skull skriver jag på engelska.  ;)

Many really good moments in this song! I especially like the intro and the "ethnic sounding" vocal part. It would have been nice with more vocals though, since the voice is really good. It gets a bit boring after a while, and some kind of more drastic part would fit nicely somewhere in the middle of the song.

jonnerstone:
Du har helt klart rätt Eko. Synd att inte fler folk röstar och engagerar sig. Jag brukar nästan alltid rösta även om jag inte deltar. Dock så avstår jag om jag känner att jag inte har tiden att göra en ordentlig lyssning, vill lixom inte rösta bara för röstandets skull. Jag tror t.ex inte att min låt vunnit om det hade varit fler som röstat.
Dock röstade jag inte på ditt bidrag faktiskt......det är en väldigt bra låt med klara Bond referenser och utmärkt sång. Men stycket kändes mer som en "in the movie" än ett soundtrack till själva den "fiktiva" filmen.  Som du själv beskriver det så har du en scen i filmen som du gör musik till. Själv så röstade jag utifrån att det skulle vara själva låten som kom med paketet till den här "nya" bondfilmen....alltså soundtracket som säljer filmen.

Nåväl.....bra låt e det iaf och vi får hoppas att Kr lever upp igen  :)

Ha de gött i sommar värmen!!!!!

Micke

bjurte:
Jodå nog låter det filmiskt i sig,men inte så mycket 'leadmotiv' kanske.
Suverän sång...
Ang.. Festivalen och röstning,så tycker jag personligen att det inte var någon höjdare att lägga själva
tävling/inskick/röstning på annan plats än Forumet,och sedan tycker jag det var svårt att koppla låt till artist
även efter det var klart och avgjort och alldeles för hemligt... :blink:
Nää tacka vet jag öppen röstning här på plats.. B)

MaxB:
Om man har svårt att hinna med att lyssna ordentligt innan man ger sin röst, kanske man hellre avstår.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion