Kontrollrummet

Eko & Julianna - By All Means

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN:                  By All Means
ARTIST/GRUPP:          Eko featuring Julianna
GENRE:                     Bond - Festival
LÅTLÄNGD:                3:32
KOMPOSITÖR:            Eko
PRODUCENT:              Eko
EV. MEDVERKANDE:    Julianna on wonderful song
INSPELNINGSÅR:        2010

Det här var alltså låten som hamnade 4:a i tävlingen men med allt för få poäng i förhållande till vinnarlåten. 14 vs 30 Hur kan jag då säga det - jo 11 bidrag ca 17 deltagare och hör och häpna ca 17 röstande om jag har räknat rätt.

Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.

Den här låten då - Scenariot är att Bond klättrar på en bergsvägg vid Gibraltarsund ovanför finns Trusch hantlangare med gott om vapen nedanför finns cirkulerande hajar och för tillfället inhyrda krokodiler samt en fientlig U-båt - emellertid löser det sig när en helikopter utsänd av M räddar vår hjälte.
« Senast ändrad: 09.07.2010, 01:27:26 by tsmalmbe »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Har jag förstått det rätt om Julianna är användaren med det aptitretande användarnamnet?!? För säkerhets skull skriver jag på engelska.  ;)

Many really good moments in this song! I especially like the intro and the "ethnic sounding" vocal part. It would have been nice with more vocals though, since the voice is really good. It gets a bit boring after a while, and some kind of more drastic part would fit nicely somewhere in the middle of the song.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Du har helt klart rätt Eko. Synd att inte fler folk röstar och engagerar sig. Jag brukar nästan alltid rösta även om jag inte deltar. Dock så avstår jag om jag känner att jag inte har tiden att göra en ordentlig lyssning, vill lixom inte rösta bara för röstandets skull. Jag tror t.ex inte att min låt vunnit om det hade varit fler som röstat.
Dock röstade jag inte på ditt bidrag faktiskt......det är en väldigt bra låt med klara Bond referenser och utmärkt sång. Men stycket kändes mer som en "in the movie" än ett soundtrack till själva den "fiktiva" filmen.  Som du själv beskriver det så har du en scen i filmen som du gör musik till. Själv så röstade jag utifrån att det skulle vara själva låten som kom med paketet till den här "nya" bondfilmen....alltså soundtracket som säljer filmen.

Nåväl.....bra låt e det iaf och vi får hoppas att Kr lever upp igen  :)

Ha de gött i sommar värmen!!!!!

Micke


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jodå nog låter det filmiskt i sig,men inte så mycket 'leadmotiv' kanske.
Suverän sång...
Ang.. Festivalen och röstning,så tycker jag personligen att det inte var någon höjdare att lägga själva
tävling/inskick/röstning på annan plats än Forumet,och sedan tycker jag det var svårt att koppla låt till artist
även efter det var klart och avgjort och alldeles för hemligt... :blink:
Nää tacka vet jag öppen röstning här på plats.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om man har svårt att hinna med att lyssna ordentligt innan man ger sin röst, kanske man hellre avstår.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du har helt klart rätt Eko. Synd att inte fler folk röstar och engagerar sig. Jag brukar nästan alltid rösta även om jag inte deltar. Dock så avstår jag om jag känner att jag inte har tiden att göra en ordentlig lyssning, vill lixom inte rösta bara för röstandets skull. Jag tror t.ex inte att min låt vunnit om det hade varit fler som röstat.
Dock röstade jag inte på ditt bidrag faktiskt......det är en väldigt bra låt med klara Bond referenser och utmärkt sång. Men stycket kändes mer som en "in the movie" än ett soundtrack till själva den "fiktiva" filmen.  Som du själv beskriver det så har du en scen i filmen som du gör musik till. Själv så röstade jag utifrån att det skulle vara själva låten som kom med paketet till den här "nya" bondfilmen....alltså soundtracket som säljer filmen.

Nåväl.....bra låt e det iaf och vi får hoppas att Kr lever upp igen  :)

Ha de gött i sommar värmen!!!!!

Micke
Jo för mig framstår den som ledmotiv men det är tur att smaken är som baken - skulle varit tråkigt annars.
Det där med röstningen jag undrar om det går att få till det med automatröstning men med olika poäng? Alltså att man får dela ut 12,10,8,6,4,2 och 1 poäng genom att klicka i några rutor där resultatet i o f s inte behöver visas förrän röstningsperioden är över.

Något för dig att fundra på över sommaren ha det bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jodå nog låter det filmiskt i sig,men inte så mycket 'leadmotiv' kanske.
Suverän sång...
Ang.. Festivalen och röstning,så tycker jag personligen att det inte var någon höjdare att lägga själva
tävling/inskick/röstning på annan plats än Forumet,och sedan tycker jag det var svårt att koppla låt till artist
även efter det var klart och avgjort och alldeles för hemligt... :blink:
Nää tacka vet jag öppen röstning här på plats.. B)
Javisst levererar hon - en kanonröst det där.
Ang röstningen vi får väl hoppas att Micke hittar nån bra lösning som gör att det blir fler röster i nästa.
« Senast ändrad: 09.07.2010, 14:09:07 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Om man har svårt att hinna med att lyssna ordentligt innan man ger sin röst, kanske man hellre avstår.
Men om låtarna finns lätt tillgängliga vilket det gjorde i röstningstråden så handlar det väl bara om att prioritera lite tid för att lyssna och sedan rösta - tror nog att det där med att rösta via mailinte riktigt tilltalade så jag tror att bra många fler än röstande lyssnade i alla fall.
Du röstade ju och Flabb/Mats fastän ni inte var med på någon låt och det var ju bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Hej!

Här några snabba kommentarer, medans jag lyssnar:
+ Juliana sjunger mycket bra
- Cellon spelar för enformigt
- Akkustiken är lite för "nära" för en Bondlåt, tycker jag. Alltså byt ut reverbet.


www.alatarmusic.com


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känns helt rätt.
Cellon borde spela mer 16 delar ibland
Låten är perfekt Bond tema
den där synkop trumpeten är super

It feels right
the cello should play 16 notes sometime
The song is perfect as a Bond Theme
I like the syncopate of the trumpet


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej!

Här några snabba kommentarer, medans jag lyssnar:
+ Juliana sjunger mycket bra
- Cellon spelar för enformigt
- Akkustiken är lite för "nära" för en Bondlåt, tycker jag. Alltså byt ut reverbet.



Tack för tyck Alatar ja Juliana är i sitt esse, det vore dumt att låta cellon spela något annat än låten tycker jag och om det känns för nära -sänk ljudet. :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Känns helt rätt.
Cellon borde spela mer 16 delar ibland
Låten är perfekt Bond tema
den där synkop trumpeten är super

It feels right
the cello should play 16 notes sometime
The song is perfect as a Bond Theme
I like the syncopate of the trumpet
Thnx Tokai :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
I like this agriculture theme! I can picture the farmer´s wife singing beatifully in the barn while milking the viscious cows.
The farmer himself is playing trumpet sitting on a high-tech Massey-Ferguson!  :)
« Senast ändrad: 10.07.2010, 14:25:51 by asti »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
I like this agriculture theme! I can picture the farmer´s wife singing beatifully in the barn while milking the viscious cows.
The farmer himself is playing trumpet sitting on a high-tech Massey-Ferguson!  :)
That was rather close infact there was a Bolinder Munktel
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
I like this agriculture theme! I can picture the farmer´s wife singing beatifully in the barn while milking the viscious cows.
The farmer himself is playing trumpet sitting on a high-tech Massey-Ferguson!  :)
That was rather close infact there was a Bolinder Munktel
Is that also a tractor?  :D
Anyway, I like both the song and the singing (great voice  :wub:) and I think it´s a suitable theme for a Bond-movie!
/Ass-tea


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Är detta exakt samma mix som i festivalen? Det låter ännu bättre nu, men man kanske har fått smälta den lite?

Magnifik sång, verkligen proffsklass. Stråken och hornripsen låter riktigt bra. Dock låter första två minuterna konstigt rytmiskt, och det är baskaggen som kommer in för tidigt på slagen, låter inte bra. Partiet mellan 120 och 150 sekunder låter trummorna väldigt tunna och pappiga, men funkar därefter.

Så för att samanfatta: orkestern och Julianna höjer låten, trummorna sänker den. Bondfeelingen hittar jag inte riktigt.
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är detta exakt samma mix som i festivalen? Det låter ännu bättre nu, men man kanske har fått smälta den lite?

Magnifik sång, verkligen proffsklass. Stråken och hornripsen låter riktigt bra. Dock låter första två minuterna konstigt rytmiskt, och det är baskaggen som kommer in för tidigt på slagen, låter inte bra. Partiet mellan 120 och 150 sekunder låter trummorna väldigt tunna och pappiga, men funkar därefter.

Så för att samanfatta: orkestern och Julianna höjer låten, trummorna sänker den. Bondfeelingen hittar jag inte riktigt.
Nej det är inte exakt samma mix jag har bytt ez till superior men kvar ligger lite drumcore där du menar att det låter pappigt. Jag har dessutom tagit bort lite kör från Juliana som inte var helt enligt pitch. Det där med att bastrumman kommer in för tidigt får jag kolla upp det borde inte vara så det är ez latinos cajun hm...
Bondkänslan då jo det är en ny modernare Bond det här :D
Tack för synpunkter
Släng upp Secret Hotel nu.... riktigt jäkla bra låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här fick poäng från mej, i första hand för den förtätade stämningen som förstärktes av Juliannas lite Kate Bush-feeling, lite skönt mystiskt detta :rolleyes:

För mej låter det som en scen tagen ur en Bond-film, kanske inte ledmotivet, men skitbra är det :D

Snyggt jobbat Eko!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Citera
Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.



Förstör man inte forum och får folk att känna olust om man ställer krav ? :P

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Citera
Jag har inget emot att förlora mot en bättre låt men för tusan röstningen denna gången var på tok för låg det borde ju ha varit minst 100 röstande på KR - vi hade kanske hamnat på 4:e plats ändå men so what festivalen engagerade 11 låtskrivare och ca 17 totalt med medarbetare och 17 röstande hör själva - det är ju för tusan inte vi själva som ska rösta!!!!

Det är jag lite förbannad på faktiskt. Och inte så lite heller - ni som följt mina tidigare magsura inlägg vet. SKÄRPNING  till nästa festival vill jag säga.



Förstör man inte forum och får folk att känna olust om man ställer krav ? :P


:lol: Jo 1-1
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
HAHAHA!  Eko, I just now saw that you had posted this!  Sorry I'm so late to the party!  :)

Thanks, everyone for the comments!  What a fun competition!!!
The human theremin.