Kontrollrummet

Gurano - Spectral

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här kommer ett nytt försök - ett utkast som jag gjorde idag...alltså ej klart.

Efter ett par veckor i stugan så kände jag för att spela igen! Är stycket för komplext eller kanske för enkelt och banalt?
Jag flippar ut lite på slutet med funkguran...lite otajt å så.

Tacksam för konstruktiv kritik

/ G


[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Spectral.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 04.07.2010, 13:23:36 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jomen ja... Början låter bra, intressant men sen där nånstans vid 40 på KR-spelaren får trummisen fnatt :wacko: och det rör ihop sig... det blir bättre mot slutet när trummisen lugnat ner sig igen. Intressant tema och en massa ljud jag gillar. Dock en del som jag inte gillade lika mycket t ex trum-soundet och symbalerna som hoppade mot ögonen. Gitarren på slutet gillade jag trots att den var lite otajt men sen slutade låten utan att komma till slut på nåt sätt. Värd att jobba vidare på :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jomen ja... Början låter bra, intressant men sen där nånstans vid 40 på KR-spelaren får trummisen fnatt :wacko: och det rör ihop sig... det blir bättre mot slutet när trummisen lugnat ner sig igen. Intressant tema och en massa ljud jag gillar. Dock en del som jag inte gillade lika mycket t ex trum-soundet och symbalerna som hoppade mot ögonen. Gitarren på slutet gillade jag trots att den var lite otajt men sen slutade låten utan att komma till slut på nåt sätt. Värd att jobba vidare på :D
Space
Tack för dina synpunkter Space!

hehe jo jag hajjar vilka trummor du menar - jag lajjade lite med trummorna i 3/4-takt...ska kanske ändra tillbaka dem till hederliga 4/4. Jag kommer att lägga om gitarren på slutet så att det blir i takt (den kom till bara sisådär :) ). Apropå slutet så finns det inget slut ännu - tanken är att den ska bli längre och mer liksom....orkade inte spela in mer just för tillfället liksom, men mer blir det säkerligen.

Ha det gott
/G

« Senast ändrad: 03.07.2010, 22:21:58 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
För den som vill tycka till så har jag rätat upp/tagit bort mycket av otajtheterna samt bytt ut 3/4-delstrummorna mot 4/4-delstrummor. Dessutom har jag lagt på en orgel på slutet.

Ha det
G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu börjar den ta form, tror jag.

Den innehåller nog de element jag vill ha med - men det var det här med mixning och ljud - tacksam för lite respons.

Ha de
G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jaa :D
Nu är det mycket bättre. Nu sitter trummorna som de ska, och orgeln är riktigt bra också tycker jag. Gitarren kunde kanske komma lite mer i bakgrunden då orgeln spelar, kanske en enklare komp utan "drillet".  Nu låter det lite som om dom tävlade vilken som hörs mest.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har bara hört senaste versionen och får lite feeling av ur trollkarlens hat dvs bra och medryckande kanske saknar lite bas dock.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jaa :D
Nu är det mycket bättre. Nu sitter trummorna som de ska, och orgeln är riktigt bra också tycker jag. Gitarren kunde kanske komma lite mer i bakgrunden då orgeln spelar, kanske en enklare komp utan "drillet".  Nu låter det lite som om dom tävlade vilken som hörs mest.
Space
Roligt att du tyckte att det blev bättre - tycker nog jag med ;)
Ska testa att sänka gitarren vid orgelspelet!

Har bara hört senaste versionen och får lite feeling av ur trollkarlens hat dvs bra och medryckande kanske saknar lite bas dock.
Jäpp - bas kan nog ses som frånvarande :). Ännu så länge finns bara bas på delar av låten, men tanken är att bas ska finnas på i princip hela låten.

Ha det gott å tack för era tankar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!