Forum > Färdiga produktioner
Indiepoplåt - You or me
Eddi:
Det här var riktigt bra loopen. Jag gillar harmisarna och rösten och även trumljuden men du kanske skulle styra upp dom lite under det som väl är refrängen is it you or me och kanske lägga en matta i mellanregistret för att knyta ihop säcken. Riktigt bra detta diggar till tusen.
Mats:
Låter riktigt bra, stör mig dock lite på att första versgrejen låter så likt början på Today också :)
(http://www.youtube.com/watch?v=gDXpFF0XLUQ)
PM:a om du vill ha hjälp med guran?
Eddi:
Javisst basen sydde ihop det hela till en entitet snyggt.
bjurte:
Japp ! Nu satt det rätt...
mahan:
Tjou!
Well, well, well done kan man väl säga. Trumsounden kan man väl diskutera ihjäl sig om... men den lilla "bubblande" syntetiska trumpukan sitter icke bra i mina öron, på nåt sätt störs den annars fina stämningen. Soundet e stort o bra, dynamiken sitter och allt hörs fint. Och som pricken på i:et, sången gillas storeligen, absolut härlig sångröst och passar i låten som bara den! BRAVISSIMO!
Om arret kan jag väl uttala mig enligt gammalt recept, denna genre bär sig bäst med "riktiga" instrument när det gäller bas o gitarrer o trummor. Vid ca 1:00 uppenbarar sig en gruvlig (=icke omtyckt) trumkomp som i sin plastighet lyckas förstöra heheten i mitt lyssnande, tyvärr. Som en extra krydda kan användas synthmattor av olika slag. Pianoinslaget sitter fint likasom klockspelena längs låten.
Så mitt uttalande i korthet:
Låten som helhet nu: 8p
Utförandet: 7p
Intstrumenten: 8p
Arr: 7p
Sång: 10p
Bara att kolla att låten inte får förmycket plast/synth bärande delar.
Bara att kryssa vidare, nice worked!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida